Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ett långt inlägg...

Kategori: Allmänt

..hade jag skrivit, men var det tog vägen, det har jag ingen aning om! Får väl försöka komprimera lite... Midsommarafton var regnig och kall, men vi klädde midsommarstången och de som kunde dansade runt den (inte jag eftersom jag knappt kan gå "som folk"). Dottern med sambo hade främmande från Stockholm, två tjejer med tre barn så det var "livat i holken" må ni tro! Nu har de flyttat klart, allting (nästan) har kommit på plats och det är bara ett så underbart hus de köpt, massor med själ, skrymslen och vrår och huset fyller 100 år i år så det har några år på nacken (vårat hus är 102 år så deras är ju ganska ungt egentligen...) Det känns bara bra att ha dem så pass nära som vi har, som tex. i morse när dottern ringde och undrade om jag hade gott om kaffe eftersom deras var slut och de små kungligheterna kom hand i hand nerför backen för att hämta och de var så stolta att de kunde gå själva till mormor. Maken är tillbaka i England, jag skjutsade honom till flyget i Västerås igår och gissa, om det var mycket trafik... Det verkar som om alla människor firar midsommar i Dalarna... Yngsta dottern är här, hon ska på Peace & Love festivalen i Borlänge så nu är loftet ockuperat hela veckan och på torsdag kommer det två tjejer till som ska kampera tillsammans med henne och det kommer nog att bli bra, det gick ju smidigt förra året. De små kungligheterna är hos fadern denna vecka, men kommer hem till modern på onsdag eftermiddag så att vi kan fira lilla prinsessan som fyller 4 år! Det är inte klokt, va fort tiden går! Nej, nu ska jag gå till sängs med en bra bok, jag läser just nu "Brunstkalendern" av Emma Hamberg och jag tycker att den är ganska underhållande faktiskt... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Elin säger:

    Visst är det konstigt och något retfullt när det blir sådär när man har knåpat ihop ett långt inlägg!!



    Otto är en riktig liten oturs fågel... fan vet om jag vågar släppa honom lös nånting alls! Jag ska ju börja den här veckan med korta lös-spring-pass men nu har inte tillfället infunnit sig eftersom han skulle hållas lugn ett par dagar... Jag är glad att det inte var värre men när det inte ville sluta blöda och jag skulle till jobbet inom ett par timmar och lämna över ansvaret på Emma så tänkte jag att det är nog bäst att veta om det är allvarligt. Det mesta rann ju bakåt, ner i svalget så jag hade ingen aning om hur stort flödet egentligen var. Lurigt med slemhinnor. Jag var rädd för att han skulle ha fått nån fraktur för även om skallbenet är hårt så tunnar det ut i nospartiet eller värsta farhågan, nån inre blödning. Man målar ju gärna fan på väggen men tur som var så var jag ju hönsig :) även om jag faktiskt fick rådet på telefonen att komma in eftersom det blo'at i så många timmar...



    Nu håller vi tummarna för ett långt och skadefritt liv :)



    Kram

    Elin, Briam & Otto

    2009-06-23 | 19:48:46
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • åsa säger:

    Vi håller också alla tummar för att den lilla olycksfågeln ska klara sig hädanefter.

    Ha dé!/Kram

    2009-06-23 | 23:11:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Jag tar till mig det där boktipset på slutet. Har nu en lång lista på böcker som ska köpas / lånas och läsas i sommar. När jag får tid! :-)

    2009-06-24 | 07:25:04
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • TT säger:

    Mysigt när dom kommer gående själva, de små liven! :o)

    2009-06-24 | 08:37:16
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Visst är det konstigt, att tiden liksom aldrig räcker till..

    Ha dé!



    TT:

    Det är stort må du tro, att kunna gå till morfar och mormor själva..

    Ha dé!

    2009-06-24 | 09:07:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: