Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Gödas....

Kategori: Allmänt

...ska lillprinsen enligt doktors order! Mmm...vår lillprins var till doktorn igår på kontroll utav bla. hans lungkapacitet och den var inte alls bra.. Inte undra på, att mormors lille prins helst sitter och ritar och målar i stället för att vara ute och springa, han orkar ju inte! Äter dåligt gör han också, han har ränt iväg på längden men inte gått upp något i vikt på ett år, snarare tvärtom så nu är det vispgrädde som gäller i all mat. Det där med lungorna... Vi vet ju, att han har problem med sina lungor, men inte att det är så pass dåligt som det är... Att han inte är med de andra barnen ute på rasterna och springer förklarade han för läkaren berodde på att han "blev så varm"...alltså, han orkar inte.. Vilken tur ändå, att vi har studsmattan, där kan han ju hoppa precis så mycket som han orkar och det bästa av allt är ju att han älskar att hoppa studsmatta! Tycker ändå, att ödet varit snällt mot honom och oss, för han var sååå liten och sjuk när han föddes, så...dåliga lungor, hörselnedsättning och att vara "smal som ett spöregn"...jag är så tacksam ändå... Men, visst blir man ledsen för hans skull, men det är ju bara att göra det bästa av situationen och lillprinsen är världens goaste lilla kille! Här i Falun är det varmt idag, varmare än igår och jag tycker att det är...ja, inte gillar jag att det är görhett inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Annaa M säger:

    Snart är jag på väg mot dina trakter för P&L jag också. Hoppas det inte blir för varmt imorgon om jag går dagspass.



    Bra att lillpojken blev ordentligt kollad så ni vet vilka problemen är.



    Kan inte lungorna växa på sig? En nära bekants son föddes med mycket svåra lungskador, han andades inte själv förrän han var i skolåldern. Liten och tunn är han fortfarande vid 18 men lungkapaciteten har förbättrats avsevärt.

    2009-06-26 | 14:10:12
    Bloggadress: http://annaama.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning tant Raffa! Blir ju lite ledsen i ögat när jag läser om LillPrinsen...men vilken tur han har som har dig som mormor! Skönt att ni ändå fick veta!



    Hm, besöket i Örebro gick bra men fy för den lede vad hett det var! Gillar heller inte hettan ute!

    Igår badade jag i ån! Och rampen är klar!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-06-27 | 07:31:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Stackars lillprinsen! Hoppas att det blir bättre!

    2009-06-27 | 09:29:34
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Annaa:

    Förhoppningsvis kommer prinsens lungor att bli bättre ju äldre han blir, det är ju bara att hoppas på det.

    Jadu...varmt kommer du att få det i Borlänge, det gäller att vara rätt klädd och dricka mycket vatten..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Så skönt att det gick bra i Örebro och vilken fin ramp Ditte fått (inte alls bortskämd, ungefär som byrackan..) men vad gör man inte för sina älsklingar...

    Ha dé!/Kram



    Inga M:

    Ja, det blir det säkert..

    Ha dé!

    2009-06-27 | 10:31:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Bara jag igen....Tack o lov är dom noggranna med att kolla upp barnen nuförtiden. Mitt barnbarn har ju svår astma istället och jag är så tacksam för att det finns mediciner som hjälper. Kanske växer lungkapaciteten på Prinsen också när han blir lite äldre? Håller tummarna!

    2009-07-02 | 11:21:36
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: