Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hörde en svag....

Kategori: Allmänt

...knackning på dörren.. Gick och tittade och såg genom fönstret på dörren en liten smal arm och hand som knackade på.. Öppnade och där stod mormors lilla prinsessa i solklänning och gummistövlar (+31,5 ute) och hon sken som en sol och sa..jag tänkte komma och hälsa på dig molmol (hon har också svårt med R:n, men det är inte på samma sätt som brodern)..jaha, sa jag, va glad jag blir, men...vet mamma eller *L* om att du gått hit? Har du talat om för någon av dem att du skulle gå till mormor? Jamen, sa hon...mamma klippte gräset så hon hörde ju inget och *L* stod och diskade...så... Ja, då måste vi ringa och tala om att du är här sa jag och vet du..du måste alltid tala om för någon vuxen var du går. Okey..sa prinsessan och gick ut i trädgården och lekte.. Det, det är så underbart, att få besök utav det finaste som finns och att hon vågade gå hit alldeles själv, det var första gången, men absolut inte den sista.. Sedan tog vi sällskap hem till "hennes hus" för mormor var bjuden på middag och bara det är ju guld värt, att slippa äta ensam jämt och ständigt. Nu ska jag åka iväg till frissan, det är dags att få av sig lite hår igen och det ska bli sååå skönt! Få se, jag kanske får besök idag också... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Det låter så underbart!

    Vilken otrolig tur att dom fick huset på samma gata!

    Hoppas du inte kokar bort i värmen, det är tur jag har ett svalt rum här på jobbet.

    2009-06-30 | 08:55:06
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jadu, allt har liksom fallit på plats och det är så skönt.

    Ha dé!/Kram

    2009-06-30 | 16:00:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: