Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur tänker folk...

Kategori: Allmänt

...egentligen.. Jag menar, det är ett riktigt skitväder, det regnar, blåser och är bara sex grader varmt, ändå ser man folk som bara har shorts och kortärmad t-shirt på sig ute! Inte sjutton skulle någon gå ut klädd så i januari om det var samma temperatur... Man måste väl för sjutton kolla hur många grader det är, inte bara vilket datum... Det konstigaste, det är ju att det finns småbarn som är lika lättklädda och då börjar man ju fundera... Lilla prinsessan, hon fick ha långkalsonger under jeansen idag för det var så kallt, även fast det är den 4 juni! Lilla prinsessan ja, hon sov i tolv timmar och i morse hade vi "kafferep" med dockorna, det "serverades" fyra sorters kakor må ni tro och vi hade det väldigt trevligt... Det är alltid väldigt mysigt att ha dem en och en ibland, de får då chansen att känna sig lite "speciella" och det är viktigt tycker jag. Nu är prinsessan på dagis, hon och prinsen ska hämtas efter "mellis" och i dag ska det serveras stuvade makaroner och köttfärsbiffar till middag, det blir ingen "prinsesskorv" så jag lär väl få höra... Skitväder är det ju så då kommer det väl att tittas på film här i eftermiddag... Nej, nu ska jag göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja, det får nog bli en whiskey ikväll med... det är nästan så jag funderar på att återgå till strumppåtagande!

    Vädret är för bedrövligt!

    Mysigt ni haft det då! :o) Kram!

    2009-06-04 | 15:39:15
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Anonym säger:

    haha e det sommar så e det ;)

    Nä fy kattsingen till o med jag fryser idag Brrrrr har eldat lite (mysigt)

    Hundarna har bara kutat ut o snabbpinkat ingen vill va ute så jag har ägnat dagen åt hundtrimmning o mannekängande ;)

    Dom fick paket idag,massa nya kläder sommarkollektionen :)



    Ha det så mysigt m barnbarnen/kram

    2009-06-04 | 16:41:41
  • åsa säger:

    TT:

    Strumpor..

    Det ska mycket till innan jag sätter på mig sådana, jag fullkomligt hatar strumpor!

    Whiskey däremot, det gillar jag..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Har eldat i kakelugnen och det är ju inte vanligt att jag gör det i början på juni, men...

    Ser fram emot att få se dina små älsklingar i sina nya kretioner..

    Ha dé!/Kram

    2009-06-05 | 09:44:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: