Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Svenska nationaldagen...

Kategori: Allmänt

...är det idag och solen skiner! Mmmm...solen skiner och det är faktiskt redan 10,3 grader varmt...dé ni.. Har nyss varit ute och tagit bort "täcket" från min "planteringslåda" där salladen, morötterna och salladslöken frodas.. Har även passat på att säga grattis till min grannpojke som fyller år idag, tänk, vad tiden går, han blir tolv år idag och är en riktigt stilig "liten" herre. När han var mindre så var han ofta in till mig och byrackan och hälsade på och det var alltid lika roligt. Han har en lillebror, som nyss fyllt sju och han har nästan aldrig varit inne hos mig, så olika det kan vara... På agendan idag finns ingenting, det är ju "Falukalaset" här i Falun,vilket innebär att det är festligheter nere på stan, men jag känner inte alls för att ta mig ner dit.. Det finns även Nationaldagsfirande både i Stadsparken och vid Falu gruva om man så vill.. Nej, det är skönast att vara hemma och blir det bra väder så kan jag ju sitta i trädgården med en bra bok, det är inte fy skam det heller.. Nej, nu ska jag göra mig lite frukost.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: