Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varma vindar...

Kategori: Allmänt

...är det idag också.. Ja, jag sitter på altanen med alla fönster öppna och en fläkt som blåser för fullt, men ändå svettas jag som en "gnu"! Kan inte förstå, att jag svettas så fruktansvärt i huvudet, kroppen är inte alls lika "varm", nej, det fullkomligt rinner svett från huvudet och hur chict är det på en skala? Är nyduschad och det vet ju alla, att "ny svett" inte luktar, men.... Var ju på fyraårskalas igår och det var sååå trevligt, sessan fick en massa paket och även prinsen fick några så det var så bra så. Vi satt ute i trädgården och det kändes så skönt att ha dem så nära och veta, att de kommer att vara lika nära, alltid.. Nu är ju barnen hos fadern igen, han hämtade dem på kvällen och jag tror, att de ska åka till Stockholm och vara där i ett par dagar. (Hoppas, att de får en rolig resa och att de har tur med vädret.) Jag ska i eftermiddag skjutsa yngsta dottern och hennes kompisar till Borlänge och Peace & Love, hem i natt, det får de ta sig med buss... Snäll är jag, men inte sjutton skjutsar jag folk "miss i nassa".. Nej, nu ska jag göra lite nytta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • storasyster säger:

    Ja du syrran... vått hår hela dagen - det kanske ligger i släkten? Jag menar att jag har samma problem. Tur att vi är korthåriga i alla fall, det skulle inte vara så snyggt med blöta, hängande (gråa)stripor. Visst är det konstigt att det rinner just i hårbotten? Det behöver inte ens vara varmt, det räcker med lite stress eller kroppsansträngning för min del. Kul, när man träffar folk i jobbet hela dagarna...

    Kram från storasyrran.

    Hälsa döttrarna och barnbarnen!

    2009-06-25 | 16:45:33
  • Ingrid säger:

    Det verkar lite jobbigt med svett dropparna menar jag.

    men du kan ju trösta dig med att syrran har det likadant.

    Om det nu kan vara en tröst.

    Skönt att barnen blev nöjda med sina paket.

    Kram Ingrid

    2009-06-25 | 17:11:33
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Storasyster:

    Jadu, det är ju tur, att man är så kortklippt som man är...

    Kanske är det som näst yngsta syster sa, att det är ett "släktdrag", vem vet...

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Barnbarnen var mer än nöjda, de riktigt strålade!

    Ha dé!/Kram

    2009-06-25 | 18:24:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Kristina säger:

    Har du gjort lite nytta än?



    Jag har jobbat på i huset hela dagen. Måste ha fint nu till visningen imorgon:)



    Massa kramar(är ute på en bloggonad)(ytterligare ett nytt ord av mig blogg+promenad=)

    Kristina

    2009-06-25 | 23:28:36
    Bloggadress: http://branden.blogg.se/
  • åsa säger:

    Kristina:

    Du är lite av en expert på att komma på underfundiga ord tycker jag!

    Hoppas det kommer många på visningen och att det blir budgivning så du tjänar lite på försäljningen.

    Ha dé!/Kram

    2009-06-26 | 10:41:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: