Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varmt....

Kategori: Allmänt

...är det.. Ja, hela landet har väl varmt just nu och man ska ju inte klaga heter det ju, men jag gnäller i alla fall! Fy f-n va varmt det är, hade inte haft något emot att bo vid kusten där det blåser lite hela tiden, här är det helt vindstilla, inte ett löv rör sig i aspen som är hur hög som helst, svalorna flyger så högt att man knappt ser dem... Måndag är det och i dag kommer de små kungligheterna hem till modern igen.. Det var överenskommet att de skulle "levereras" redan igår, men fadern fick för sig, att det skulle de inte och då blev det som han bestämt, vare sig modern ville eller inte.. Man kan bli alldeles knäpp på hur han ändrar tider hit och dit och jag hoppas, att dottern "sätter ner foten" rejält! Vet, att dottern blev väldigt ledsen igår när inte de små kungligheterna kom hem för hon och "mågan" hade planerat saker de skulle göra tillsammans med dem... Nu blev det så, att de kom hit till mig istället, yngsta dottern och hennes pojkvän var här och de klippte gräset och trimmade åt mig och det blev så fint så (och så säger folk, att det är jobbigt med eget hus...) Vi åt tillsammans och drack lite svalt vitt vin och det var så trevligt, att yngsta dottern med pojkvän blev kvar en natt till. Nu ska jag sätta mig i trädgården och läsa lite tror jag, det kan ju finnas en skuggig vrå... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Skönt med en trädgård när andra gör jobbet.

    Kan man få låna dom någon dag ??

    Middag kan jag alltid bidraga med. Ha ha ha

    Kram Ingrid

    2009-06-29 | 22:37:32
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Fy sjutton för pappakarlar som tror de kan bestämma allt!

    Varmt.. Jamenvisst har verkligen svårt att hitta en vettigt sval säng i huset. Blir mest att vandra mellan.

    Tänker på dig vännen och hoppas att du har det gott.

    Kram kram

    2009-06-30 | 01:49:17
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, de är jättesnälla som hjälper mig med det jag inte klarar själv, till grannarnas förtret många gånger..

    Visst får du låna dem, de brukar aldrig tacka nej till mat..

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Många, många gånger har jag bitit mig i tungan må du tro...

    Visst är det äckligt varmt, det finns ju liksom ingenting mittemellan, antingen är det regnigt och kallt eller så är det medelhavsvärme..

    Tänker på dig också och hoppas att du/ni har det bra och att ni inte smälter bort..

    Ha dé!/Kram

    2009-06-30 | 07:17:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: