Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En liten biltur...

Kategori: Allmänt

...på 20 mil blev det sammanlagt idag... Ja, det var så grönödiskt tråkigt på förmiddagen så efter att jag hade pratat med maken bestämde jag mig för att åka till Nusnäs och Grannas A Olsson´s dalahästtillverkning. Att det blev just dit, det kommer sig av att maken ville att jag skulle köpa med mig något "riktigt svenskt" till hotellägarens son (hotellet där maken bor oftare än han bor hemma)...det för att han har varit så hjälpsam med förskaffandet utav hyrbil/buss och han ska även införskaffa barnstolar till bilen/bussen så att allt är fixat till vi kommer till England, det är väl serviceminded om något tycker vi.. Alltså...jag gjorde en utflykt och köpte en dalahäst! Vad är mer svenskt än en dalahäst, förutom Kalles kaviar och knäckebröd... Åt gjorde jag på hemvägen så nu slipper jag laga mat och gud så skönt! I går tittade jag på film, det var närmare bestämt Patrik 1,5 och jag kan inte förstå, varför inte den filmen visades på biografen här i Falun... Den skulle ju vara så provokativ ansågs det att den helt sonika inte visades på bio här utan man fick åka nästan 2 mil till Borlänge om man ville se den!!! Jag kunde inte se något provokativt i den filmen, den handlade ju om två "bögar" så om man nu har homofobi av något slag, ja då går man väl inte på en sån film...eller? Filmen var "sådär" tycker jag, den största behållningen var Gustav Skarsgård, vilken bra skådespelare han är och han kommer att bli bättre än sin far tror jag. Tror ni att jag gjort något åt gästrummet.... Nej! Jag SKA ta mig i kragen.... Önskar alla en fortsatt trevlig lördag! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Hoppas verkligen det går vägen med huset så du får nära till de små!

    Har inte sett den filmen men har hört att den var lite rolig och lite allvarsam så den ska ses.

    Kommer väl till min byhåla 2010!

    Ha en bra söndag, kramar!

    2009-03-07 | 22:00:05
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se.
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, vi hoppas verkligen att huset kan bli deras!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-08 | 08:51:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Goa förmiddagen på dig! Hade hoppats få se en bild på tant Raffa uppflugen på den där stoooora hästen dom har i Nusnäs!!! Hi, hi!

    Än snöar det inte här men det kommer senare....blä!

    Onödigt lidande tycker jag det är det där med hunden...vet inte om dom tog reda på alla detaljer före heller!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-08 | 11:23:19
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: