Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Familjen annorlunda...

Kategori: Allmänt

...tycker jag är ett bra program.. Ja, kan man annat än älska familjen från Älvdalen, de har tio barn och de erkänner att det är jobbigt, men otroligt mycket kärlek. Pappan, Jörgen, han vill lösa melodikrysset på lördagarna och då sätter han på sig hörselskydd med inbyggd radio eftersom det är en så hög ljudnivå på familjen att han inte kan lyssna på en vanlig radio..det, det kallar jag för kärlek, respekt och omtanke.. Ja, han respekterar att resten av familjen inte är ett dugg intresserade av melodikrysset och att merparten av familjen är barn och barn, de hörs! Omtanken, den ligger i att han inte behöver tjata på barnen att de ska vara tysta så han kan höra radion och kärleken...ja, den finns där hela tiden! De gör ett fantastiskt jobb med hela sin stora familj och jag med mina värderingar måste ju säga, att om jag var tvungen att vara barn i en så stor familj, ja då skulle jag vilja vara en del utav deras. (Nu har ju jag fyra syskon och jag är den som är i mitten så jag vet, hur jobbigt det kan vara med både äldre och yngre syskon.) Mamman Tina, hon drog iväg till Mora med alla barnen utom ett som var sjukt och fick stanna hemma med pappa, hon åkte buss och de shoppade kläder och hon tyckte att det var lite jobbigt, men...det gick! I Staffanstorp bor en familj som har trillingar och de tycker att allting är jobbigt! Nu har de ju två äldre barn också, men de är så pass stora att de klarar sig väldigt bra själva, men fadern i familjen, han är livrädd för allt som innebär kladd och stoj, han mår riktigt dåligt om barnen tex. skulle äta själva och kladda ner sig (!)...Ja, de är inte så små trillingarna, de är ju över två år och på dagis äter de själva, men inte hemma!! Nej, det blir för kladdigt! Sen har vi ju familjen i Södertälje..... Hon har tre tvillingpar och två äldre barn och det är en "knepig" familj tycker jag.. Hon är "konstnär" och målar tavlor och så har hon träffat en ny man som hon ska gifta sig med, de ska ha ett medeltidsbröllop och på trailern inför nästa program sa hon till honom att.."det känns som om det skulle vara för alltid".... Ja, det får man väl hoppas.... Mannens mamma hade frågat honom om hans nya tjej hade några barn och han hade svarat, att det vill du inte veta... När hans mor hade fått reda på att hon hade åtta barn i "hemgift" så hade hon blivit lite konfunderad..tacka sjutton för det! Nu får man ju hoppas att de blir lyckliga tillsammans, för en glad och lycklig mamma gör ju att barnen mår bra. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Emil säger:

    Jag skulle nog få lite problem om jag hade så många barn. Skulle inte klara av det. Så det är mycket bre gjort av dem! All heder och beröm ska de ha! :)

    2009-03-23 | 23:26:44
    Bloggadress: http://emilhudson.blogg.se/
  • åsa säger:

    Emil:

    Ja, att vara förälder till så många barn, det om något är ett heltidsjobb!

    Ha dé!

    2009-03-23 | 23:32:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    har tyvärr inte sett ett endaste avsnitt men kanske det kommer i repris?



    Idag skiner solen o snön e ett minne blott lite isfläckar här o där och en vind som jag ska försöka ta mig framåt i när jag promenerar till jobbet med kakburken under armen :)

    Riktiga rejäla kastvindar har vi.



    /Kramen

    2009-03-24 | 11:53:31
  • Anonym säger:

    Men jäsiken då! mitt namn e inte med/Garbo

    2009-03-24 | 11:53:56
  • åsa säger:

    Garbo:

    Här är det vitt, vitt och så lite vitt..

    Kallt som sjutton var det i morse och det blåser en isande nordan, med andra ord..inget vidare!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-24 | 13:20:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Jag har också sett dom programmen men jag blir inte avis precis, de är duktiga som orkar med så många barn.

    Jag är nog lite bortskämd kan jag känna, när man ser hur dom har det. Puh...

    Kram Ingrid

    2009-03-24 | 20:39:00
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Men äntligen kom jag in här!

    Heja Älvdalen! God tvåa konstären..och stackars trillingar! Varför åkte inte föräldrarna ensamna med de större barnen till London?!?!?!

    Här är minus 15 nu, sambon har nyss åkte med hunden till svärmor...och jag mår tjyvens....

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-24 | 21:48:15
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, man kan ju tycka att det är jobbigt med "bara" ett par barn...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Håller med dig, men de med trillingarna ser ju bara tillvaron som jobbig.

    Lika kallt hos dig som hos mig och du...du ska se, att allt kommer att gå så bra så.

    Var rädd om dig!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-25 | 08:13:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • emelie säger:

    God morgon :) Vad händer idag? kram

    2009-03-25 | 08:51:23
    Bloggadress: http://eliees.blogg.se/
  • Paula säger:

    Gick inte att kommentera ditt sista inlägg, men trevlig resa! Ja du är ju redan på väg, och har kommit fram, men kanske läser du bloggen på makens laptop?

    Hoppas nu att ni får några fina dagar, det är ni värda allihop. Det vore en dröm att kunna ta med sig ungar och barnbarn på en gemensam resa, vänta bara när Lottosiffrorna slår in!

    Hälsa London o England så gott från mig!

    2009-03-26 | 18:55:08
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: