Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Husvisning...

Kategori: Allmänt

...har jag och "mågan" varit på nu på förmiddagen... Ja, det blev så, att det körde ihop sig för dottern på jobbet och då fick jag följa med "mågan" i stället och titta på huset som ligger på "min gata".. Det finns hus och så finns det hus.. Vissa hus känner man direkt man kommer in i, att...det här huset har själ! Huset som vi var och tittade på i dag, det hade själ och jag tyckte att det var sååå fint, visserligen lite litet kanske, men så många möjligheter och det allra bästa...det ligger inte långt från vårat hus och tänk bara så bra det skulle vara för de små kungligheterna.. Nu var det visst omkring 50 intresserade (!) så det kommer säkerligen bli en hel del budgivande och det är bara att hålla tummarna.. Ute har solen lyckats ta sig fram och det är mer än vad jag trodde tidigare i morse då det var så mulet så. Varmgrader är det också och det är bra för då kanske snön försvinner snart, har väl aldrig varit så trött på snö någon vinter förut.. Väntar fortfarande på att snön och isen på taket ska rasa ner, men det var flera minusgrader i natt så det lär väl dröja antar jag... Nej, nu ska jag åka och handla lite, lillprinsen och jag måste ju ha något "smarrigt" till mellis. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Men hej! Blev ingen prommis i bloggen..blev en ute istället och tur var det för nu regnar det här! Bra egentligen för då försvinner ju snön fortare!

    Spännande med huset! Bara att hålla tummarna!

    Melodifestivalen...nästan så jag tycker ibland att det räcker med den svenska nu för tiden!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-16 | 14:08:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Oj! så många på visningen!

    Här mattas det utav.

    Ja det vore nått det att bo granne med dottra o mågan och dessutom kan kungligheterna kuta emellan,praktiskt och lite som i svensson svensson ;)

    kanske inte fullt lika tokigt då :)



    /Kram

    2009-03-17 | 09:12:31
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Håller med dig om att det skulle räcka med den Svenska melodifestivalen för i Eurovision song contest, där har vi nog gjort vårat..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Vem vet...vi kanske är ännu knäppare än "Svensson, Svensson"..

    MEN, det skulle vara perfekt!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-17 | 10:15:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Spännande värre! Trodde att det var lite avmattat fastighetsförsäljning nu, ack va fel man kan ha! Men det är väl så, att i kristider satsar man mycket på just sitt boende, det märker maken också, nya fönster ska folk ha, och det är ju bra!

    Ja du skulle nog testa att måla efter nummer om du inte vill måla "på riktigt" Jag hoppas att jag efter ett par tavlor kommer igång o målar egna motiv...

    Ha en skön eftermiddag i solen!

    2009-03-17 | 14:41:21
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Pia säger:

    Hej systra min;-)

    Vad spännande med huset - hoppas, hoppas de får det!! Det vore väl kanon att ha dem så nära:-)

    Här har vi haft jättefint väder idag, riktigt "vårlikt"! Nu står det nog inte på förrän våren är här på riktigt! Kram på dig//lillasyster

    2009-03-18 | 00:47:34
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Ragnvi säger:

    Morning! Sambon hälsar o tackar!!!

    Hm..har haft som du vet en jäklig natt...brukar inte blogga på natten men nu blev det så..hi, hi!

    Ska strax åka iväg nu till frissan, men nu blir det nog bara topparna som putsas! Funderar på att försöka spara ut riset ett tag!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-18 | 09:13:53
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag tror att folk i allmännhet är så trötta på att alla hyror hela tiden bara stiger och de har ingenting för det och för dotterns del skulle månadskostnaden bli lägre med ett eget hus...

    Ha dé!/Kram



    Pia:

    Ja, tänk...

    Du vet ju hur det är att ha barnbarnen nära och du tycker väl att det är jättebra...

    Tänk, vi kanske kan ha "släktträffen" på "vår gata"...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Natten som var, då var jag uppe vid fyratiden för det var stört omöjligt att sova, var osams med alla "sovattiraljer" i sängen, gick och la mig igen vid halv sex...

    Ha dé!/Kram

    2009-03-18 | 10:02:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: