Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu har jag...

Kategori: Allmänt

..målat klart bordet och skruvat ihop det, nu är det bara rensningen utav gästrummet kvar... Ja, jag har fortfarande inte tagit mig i kragen och börjat rensa där uppe och känner jag mig själv så skjuter jag på det till i morgon... Jag vet, att jag är helt hopplös! Annars så händer det inte så mycket här just nu, ute är det grått och fortfarande varmgrader så det är ganska så plaskigt ute. Pratade med maken för en stund sedan och där han är (London) var det nästan vårlikt idag, men han ska till Skottland i morgon och där är det visst mycket snö så han gruvade sig lite för bilfärden eftersom det inte existerar vinterdäck där. Sista "budet" just nu, är att han kommer hem till påsk, det var ju meningen att de skulle vara tvugna att göra ett storjobb då, men det blir visst för dyrt att stänga av strömmen just då så....jag tycker att det räcker med "bud" nu, det ska bli jätteroligt att få hem honom under påsken. Jag håller mina tummar må ni tro, det är ett hus till salu på samma gata som vi bor på och jag vet, att dottern har sagt i flera år, att där skulle hon vilja bo och det skulle vara perfekt för då har de små kungligheterna hur lätt som helst att ta sig till mormor och morfar och det skulle underlätta enormt för alla. Jag ser faktiskt till huset hemifrån mig.... Ja, det gäller bara att hålla tummarna och hoppas... Nej, nu ska jag åtminstone gå en trappa upp och titta in i gästrummet... Önskar alla en trevlig fredagkväll! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Jill säger:

    Har du sett? Det är ju bara så fint!! kanon!!

    Vi insåg att vi får lov att sova i matrummet, men vad gör det liksom? man kan inte få allt man vill ha i denna värld. Men vi vill ha det där huset. SKA ha det. Så äääär det som en viss liten E säger.



    Kram från dotra på jobbet. OBS, jag har rast. Jobbar faktiskt. Sjukt mkt. Har inte hunnit gå på toa ens. Ska nog göra det nu innan middagen drar igång med alla matningar.

    Hoppas filmen funkar för dig.

    Puss & Kram

    2009-03-06 | 17:03:41
  • åsa säger:

    Jill:

    Ja, jag kollade och guuuud så fint det var!

    Hoppas, hoppas..

    Ha dé!/Kram

    2009-03-06 | 17:45:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Goa kvällen på dig! Håller tummarna för dottern!

    Äntligen Åsa, äntligen fick jag ett positivt besked idag!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-06 | 20:49:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Maria säger:

    Håller alla tummar som jag kan för att du ska få barn och barnbarn inom synhåll! Ha en trevlig helg! Kram till er alla från lillkusse. =)

    2009-03-06 | 21:35:59
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Om du visste, hur glad jag blir...

    Ha dé!/Kram



    Maria:

    Det vore det ultimata och jag hoppas så.....

    Ha dé!/Kram

    2009-03-06 | 23:02:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Åh så mycket spännande som händer hos dig just nu. Men goa rara ta inte ut dig!

    Hoppas hoppas du får hem maken till påsk jag håller tummen. Sen håller jag den andra tummen för att de små kunglighetrna ska bli dina nya grannar oj oj oj så fint det skulle bli. Jag kan verkligen känna din glädje över detta.

    Jag slutar inte blogga men just nu är det mer än tungt..

    Många varma kramar från mig till dig.



    2009-03-07 | 00:49:48
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Omöjligt att ligga kvar i sängen..som vanligt! Hoppas du sover på söta örat!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-07 | 05:01:01
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Om du visste hur gärna jag vill att de ska kunna köpa huset för det är ett perfekt läge och är så fint renoverat.

    Tycker ju att det är synd att du ska ha ett uppehåll med bloggen, men om du har det jobbigt så kan jag ju förstå....

    Kommer i alla fall att sakna dig..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, inte är jag som du, uppe FÖRE tuppen!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-07 | 10:20:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: