Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lördagsförmiddag...

Kategori: Allmänt

..är det och jag har nyss ätit brunch... Är ensam hemma eftersom maken åkte tillbaka till England igår och jag skjutsade honom till flyget. "Neröver", ja, i Västerås, där var det verkligen vår, det blommade både högt och lågt tyckte jag.. Det blommar här hos mig också, men inte lika mycket och det är ju bara bra, då har ju vi det sköna framför oss... Ute är det växlande molnighet och inte så varmt, det är omkring åtta plusgrader och det har regnat i natt så nu kommer växligheten att sätta fart för det ska visst bli varmare. Grannens körsbärsträd blommar och vårat plommonträd likaså och det är massor med hängen i vinbärsbuskarna. Rabarbern, den ser man ju hur den växer från dag till dag och jag ska göra rabarberchutney, hittade ett recept som lät gott...rödlök, vitlök,chili ingefära..mm.. Jag har så dålig fantasi när det gäller rabarber, det blir bara paj eller kräm annars... Det har varit väldigt lugnt nu på morgonen för grannen med den rabiata hunden är bortrest så det var inget hundskall eller snickrande tidigt i morse och gissa, om det var skönt! Jag är ensam hemma som sagt var och förmodligen kommer inte maken hem förrän till midsommar nästa gång och då ska vi hjälpa dottern med flytten, det står inte på.... Det blir "gruvligare" för honom för varje gång han ska åka bort på jobb, han säger själv att det beror på barnbarnen, att det händer så mycket mellan gångerna han är hemma och det gör det ju.. Nu blir allt så "komprimerat" när han väl är hemma, det är mycket som ska hinnas med på kort tid... Nej, nu ska jag åka till affären... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: