Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nedervåningen...

Kategori: Allmänt

...klar.. Jag har städat nu på morgonen, ja, inte så där jättenoga utan dammat lite, dammsugit och torkat av golven... Förhoppningsvis så ska maskrosorna ha blommat över (de flesta i alla fall) så att man slipper allt "bös" ifrån dem.. Ute är det ett strålande väder, solen skiner och det är omkring femton plusgrader redan så det lär väl bli ganska hett idag, lite skillnad från igår då det bara var sju grader varmt, blåste som bara den och spöregnade.. Det är snabba kast mellan regn och sol! Inte undra på kanske, att jag har så förbaskat ont i kroppen, bad maken att han skulle skjuta mig i går morse, men det ville han inte! Förmodligen bara för att han ville ha middag senare under dagen.... Pergolabygget, det är nästan färdigt och jag har sagt till maken att vi skippar tak över, åtminstone i år så får vi se sen hur vi vill ha.. Var ju på "vårfest", det var lillprinsens förskoleklass tillsammans med en etta som stod för underhållningen och jag blir ju alltid lika gråtmild när jag ser och hör de små liven ge allt för "kung och fosterland" och det inte är synkroniserat utan alla sjunger i sin "takt", helt underbart! Tipspromenad var det också och det var barnen som satt ihop frågorna, skrivit och ritat och bara det var ju en upplevelse! Ja, det var en lyckad kväll och faktiskt så hade vi vädrets makter med oss, det blåste nästan full orkan, men det var uppehåll och solen tittade fram. Nu håller jag tummarna, att lillprinsen är frisk på söndag då vi ska till E-tuna, han var väldigt hängig igår och kände sig inte alls pigg.... Nej, nu ska jag fortsätta göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • m a j a n säger:

    Hej där :) Vill bara tipsa om att jag tävlar ut en bloggdesign. Kika in här om du vill vara med:

    http://majan.blogg.se/2009/may/designtavling-2.html



    Ha en trevlig dag!

    2009-05-29 | 09:07:49
    Bloggadress: http://majan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Samma här klättrade runt bland kökshyllorna igår o dammade,dammsuga upp "böset" idag ;)

    Ska även hänga lite tvätt ute.



    Tankarna maler på här må du tro,mycket snurr i skallen :)



    Hoppas ni håller er friska nu och ha en underbar helg!

    /Kram

    2009-05-29 | 09:07:57
  • TT säger:

    Nej, skjut inte den hand som göder dej! :o)

    Hoppas du inte har så ont idag, och att ni kommer iväg till E-tuna! Kram, ha en bra helg!

    2009-05-29 | 10:36:19
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • kristina säger:

    Härligt att få lite gjort. Man känner sig så nöjd efteråt.

    Skulle ha städat nu egentligen, datorn lockade dock mig från dammsugaren:)



    Ha en bra fredag.

    Kram

    2009-05-29 | 10:48:19
    Bloggadress: http://branden.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Det kommer att bli bra! Ha en trevlig fortsättning på helgen nu och fortsatt fint väder!

    2009-05-30 | 16:46:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Förstår, att ni har mycket att tänka på, men allt kommer att bli så bra så...

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jag hoppas att barnen är friska, vet ej eftersom de är hos fadern, men...

    Känner mig lite bättre så..

    Ha dé!/Kram



    Kristina:

    Visst sitter man hellre vid datorn än städar, men man lär ju ibland..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Hoppas du har en trevlig helg du med och att solen skiner hos dig också.

    Ha dé!/Kram

    2009-05-30 | 18:36:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: