Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Onsdagmorgon...

Kategori: Allmänt

..är det och solen skiner... Det är inte speciellt varmt ute, bara sex grader, men det blir väl varmare under dagen... Läste i tidningen, att Bodil Granberg har avlidit, hon med "Bodils minicirkus" och att hon efterlämnar ca. 150 djur.. Hon hade hittats död på sin gård i helgen och jag förmodar att det var hjärtat som lagt av. Vi var ju och såg på hennes föreställning förra sommaren maken, jag och de små kungligheterna och barnen fullkomligt tjöt av skratt. Ja, det är tråkigt, hon har glatt barn och vuxna i 40 år, vet, att jag var och tittade på henne med mina barn när de var små... Malena Ehrnman tog sig vidare till final igår kväll och jag hoppas, att lillprinsen kunde hålla sig vaken och se hennes uppträdande, han hade fått lov av modern att vara uppe och titta på tv och jag lovar att det var tunga ögonlock när jag åkte hem strax efter att programmet börjat (var barnvakt).. Förutom Sverige som favorit så hade lillprinsen Azerbadjan (stavningen..) och Turkiet i toppen och jag är imponerad av att han överhuvudtaget kunde säga Azerbadjan.... Sitter och väntar på karlbesök... Ja, vi installerade ju bergvärme för två år sedan och igår ringde det en karl och frågade om någon från företaget kunde få komma och göra en kontroll, de brukar göra det efter två år och det får de väl och jag tycker att det var väldigt serviceminded att ringa för vi hade då ingen aning om att det skulle ingå en "efterkontroll". Nej, nu ska jag ta en mugg kaffe till... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Oj! undrar vart alla djur tar vägen nu??

    Vad jag förstod trots att hon var omtalad på ett neg sätt så brydde hon i allafall sig om sina djur och alla andra djurs väl o ve,sorgligt!:(



    Har inte föjt MF men det blir väl att man sitter där på lördag o kollar i allafall :)



    /Kram

    2009-05-13 | 09:35:48
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Nog var hon lite speciell Bodil, men som sagt...djurens väl och ve var allt för henne och jag undrar ju vilka som ska kunna ta hand om alla hennes djur...

    Jag följer inte heller MF, men eftersom jag var hos de små kungligheterna och de är freakar så...

    Ha dé!/Kram

    2009-05-13 | 13:47:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Det är tråkigt när något sådant händer.

    ja man kan ju undra vad som händer med hennes älskade djur.

    Kram Ingrid

    2009-05-13 | 21:21:09
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • kristina säger:

    Tusen tack för dina fina ord hos mig:)



    Jag kommer också ihåg henne, hon har visats på teven någon gång med sina katter(tänkte främst på dem då de borde vara väldigt svåra att träna upp). Det är nog mest synd om de stackars djur som hon har tagit hand om i så många år, vana att tränas varje dag kan det bli en enorm omställning.

    Kram

    Kristina

    2009-05-13 | 22:05:42
    Bloggadress: http://branden.blogg.se/
  • Maria säger:

    Hm, hon var ju lite speciell, Bodil... Måste höra med pappa och Anita om de vet om att hon dött, de kände ju henne (Bodil var hem till dem och fikade nån gång i samband med uppträdanden i Parken Zoo). Eftersom mina tjejer nästan har "växt upp" i Parken Zoo så har de inte missat Bodil och djuren. Sorgligt... Hoppas allt är bra med er alla! Kram från oss i Avesta <3

    2009-05-13 | 22:07:47
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, det är några stycken djur som måste omplaceras och det är nog inte det lättaste..

    Ha dé!/Kram



    Kristina:

    Du är värd all uppskattning tycker jag.

    Det där med att träna katter, det är nog fruktansvärt tålamodskrävande och ärligt talat så gjorde ju hennes katter lite som de tyckte...men, det var alltid bra föreställningar för barnen fullkomligt tjöt av skratt..

    Ha dé!/Kram



    Maria:

    Ja, jag vet att hon varit i Parken Zoo och vem har inte hört talas om Bodils minicirkus..

    Väldigt tråkigt tycker jag att det är i alla fall, hon kan ju inte varit så gammal (kanske i sina bästa år, som jag..)

    Men att hon var speciell, det kan ju ingen säga annat...

    Hälsa alla!

    Ha dé!/Kram

    2009-05-14 | 08:46:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Bodil var vår gäst ibland när hon reste i trakterna kring Säfsen. Ja, inte hemma utan på grillen där hon intog mat. Helt fantastiska var hennes djur, när hon satt på uteserveringen o åt så var halva hennes menageri runtikring! En stor personlighet, tydligen har hon skrivit upp anvisningar på vad som ska göras med alla djuren den dag hon är borta, så det skulle bli enkelt för efterlevande att sköta allt.

    2009-05-15 | 20:35:19
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: