Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Regntunga skyar...

Kategori: Allmänt

...är det idag... Maken håller på för fullt ute i trädgården och nu kan man börja ana hur pergolan kommer att se ut.. Blåser gör det också idag, det friskar i för kung och fosterland så det gäller för maken att hålla i kepsen! Jag är ute med jämna mellanrum och hjälper till där det behövs, kan ju inte göra så mycket, men det lilla jag kan är ju en hjälp det också... Det är meningen att vi (eller åtminstone jag) ska till lillprinsens skola ikväll för det ska bli vårfest! Det ska bjudas på underhållning i form av sång och så ska det visst bli tipspromenad, förtäring får man stå för själv och det tycker jag är bra. Maken, han vill nog vara hemma och snickra på pergolan och det kan jag förstå, han ska ju tillbaka till England på söndag igen så... I morgon ska vi med dotter och "mågan" till deras hus för att mäta olika vinklar och vrår och gissa, om maken är nyfiken! Maken och de små kungligheterna är de som inte varit in i huset ännu och alla tre är såååå spända! Nej, nu ska jag ta en tur till "tippen", det finns en hel del som ska återvinnas... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Bettan säger:

    snygg bakrund;)

    2009-05-27 | 18:09:08
    Bloggadress: http://busbettan.blogg.se/
  • Paula säger:

    Ja jisses va det blåst! Vaknade inatt av att haken till fönstret flög upp och likaså fönstret, på vid gavel! Det var lika bra att stänga hela skiten...

    Åskan har härjat här idag, stängde duktigt av datorn, teven struntade jag i!

    Ha en trevlig vårfest!

    2009-05-27 | 18:47:43
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid säger:

    Hoppas det blir en härlig under hållning i skolan i kväll.

    Kram Ingrid

    2009-05-27 | 19:54:15
    Bloggadress: http://ingidspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Hoppas ni hade det härligt på vårfesten!

    Och vad spännande med huset!

    Här haglade det rejält igår, och banne mig stormade! Djuren var något konfunderad!

    Hoppas du får en härlig pingst!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-05-29 | 08:39:24
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Här har det också varit ett riktigt "styggvär", men idag så skiner solen och det är väl bara att vänta på högtrycket...

    Hoppas ni alla får en skön pingst och att ni är rädda om er!

    Ha dé!/Kram

    2009-05-29 | 09:06:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: