Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Julbasar...

Kategori: Allmänt

..ska jag på idag... Det är lillprinsens skola som har julbasar idag och just nu är prinsen och hans moder i skolan och bakar pepparkakor.. Han ville så gärna att mormor skulle komma och handla lite, så jag lär ju åka dit en sväng, även fast det är bland det värsta jag vet, att trängas med en massa folk. Maken, han vill hellre vara hemma och titta på skidåkningen på tv (eller vad det är han tittar på) och han "slipper" följa med för han är totalt ointresserad av basarer... Yngsta dottern har varit här och hälsat på, hon och pojkvännen kom hem från Dominicanska Republiken i fredags efter två veckors semester och hon var så brun så! Magen, den hade vuxit och är så fin, pepperkaksbrun och vacker! Faktiskt så sparkade "lillknodden" mormor mitt i handen igår och det var en så härlig känsla! Mågen, han är till Jämtland och jagar älg, han åkte direkt efter att de kommit hem i fredags och jag hoppas ju, att de fick skjuta det som var kvar av kvoten och jag hoppas att han inte somnade på sitt pass, det är ju många timmars förskjutning mellan Sverige och Karibien... Ute har det varit grått hela dagen, men det gör inte så mycket, vi hade ju sol igår! På regionala nyheterna talade de om, att vi bara hade haft tre (3) timmar sol under hela november, så det är ju inte undra på, att man blir lite trött... De små kungligheterna har klätt adventsgranen som vi har i hallen, de fick göra det nu i helgen eftersom de kommer att vara hos fadern nästa helg och det är ju tradition att granen ska vara klädd utav barn så... Nej, nu ska jag göra mig iordning för att åka på julbasar, antar att jag är hemma igen ganska snart... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: