Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kreta...

Kategori: Allmänt

...ska han till maken... Ja, han ska till en stad (vet inte vad den heter) och laga ett litet hål på en kabel... Han flyger tidigt i morgon bitti och det är planerat att han ska komma hem efter ett par dagar och det är såna jobb som kallas "smörjobb"! Visst kan man avbryta semestern för ett "smörjobb"...(?!) Ja, jag tror att det blir bra för honom att komma iväg en liten sväng och nästa vecka är det visst meningen att han ska jobba i Borlänge och det jobbet varar i ett par veckor... I dag har vi varit ute på en "längre" promenad, dvs. med våra mått mätt så blev det en bra bit och vi var ute nästan en timme (jag går ju inte så fort) och det var så skönt, liiite duggregn och jag bara njöt! Det har faktiskt klarnat upp lite nu senaste halvtimmen, ska bli intressant att se, om det håller i sig eller om det "spricker upp till en ny regnskur"... I kväll ska jag titta på Ullared, kan inte fatta hur man kan slösa bort två veckors semester med att gå inne på varuhuset och handla för så otroligt mycket pengar som "hon" Rose-Marie gör! Visst, hon köper allt de behöver under ett år, men fy så tråkigt! Det är tur, att vi är olika... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Ja snacka om smörjobb, men det vore väl ännu mera det om han fick ta med sig en assistent!

    Men det passar honom (och dej också) säkert bra att ta sig an lite diverse jobb då och då.

    Här har det spöregnat hela dagen och jag har inte fått upp värmen i kroppen efter badet i morse så jag går som en rugguggla insvept i fleecefiltar.

    Kramen

    2009-11-23 | 16:27:00
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Att få åka iväg ett par dagar, det passade maken (och mig) perfekt och inte gör det mig någonting att det inte behövdes någon assistent med...

    Regn, regn, regn, finns det något annat?!

    Ha dé!/Kram

    2009-11-24 | 11:57:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Just nu är det väldigt blött överallt i vårt avlånga land. Jag kan skänka en tacksamhetens tanke till det faktum att vi ändå inte fått allt detta som snö. Då skulle det väl ha gått över skorstenen.

    2009-11-26 | 09:05:14
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, tänk allt blött i snö!

    Lite snö kunde det få komma så att det blir lite ljusare ute, men inga mängder tack!

    Ha dé!

    2009-11-26 | 11:31:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: