Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vi flänger...

Kategori: Allmänt

..än hit, än dit... Ja, vi har varit på "utflykter" två dagar i rad nu.. Igår var vi till Ludvika och "Kanon Kurt" och tittade ppå husvagnar och husbilar och jag säger då det.. Var in i en husbil som kostade över en miljon!! Kan inte fatta, vad det var som gjorde att bilen var så dyr, kan det bero på att det var skinnklädsel...(?!) Ja, jag skulle inte betala så mycket även om jag hade råd, hellre bor jag på hotell med frukost! Idag har vi varit till Leksand och det bästa med utflykterna är, att vi äter lunch ute! I morse var det ca. 0,5 cm snö på backen och jag skrattade åt lilla prinsessan då vi hämtade henne på dagis och hon talade om, att de hade kastat snöboll! Hur fick ni ihop snö till dem då, frågade jag och hon sa, att det blev bara en liiiiten snöboll var, men det hade varit så kul så... Hon var hos morfar och mig i några timmar och jag måste ju säga, att den lilla munnen, den är inte tyst långa stunder, hon pratar konstant! Vi var ute på en promenad också och hon fick ta med sig dockvagnen, det var väldigt populärt den första kvarten, sen var det mest morfar som fick ta hand om den och det såg ganska roligt ut eftersom han nästan fick gå dubbelvikt eftersom han är 193 cm över havet.. På tal om dubbelvikt... Igår på "Gävle Dala" (regionala nyheterna) så var det en reporter som intervjuade ett par män i en jazzorkester (live) och vi tjöt av skratt maken och jag, då de intervjuade fick böja sig som "fällknivar" eftersom reportern inte höjde mikrofonen utan stod med den i "navelhöjd", det såg så roligt ut! Ja, vi har konstig humor! I kväll ska jag titta på "Bonde söker fru" och kommer säkert att tycka det är pinsamt... Bonden Roger, han kan inte vara lätt att umgås med, han säger ju inte ett knäpp! Jo förresten, han brukar ju säga.."nu blev det tyst".... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Va trevligt ni verkar ha det! Tycker det blir dåligt med utflykter denna årstid, ni kunde ha ringt o kommit över på en kopp kaffe! Du kan väl höra av dig nästa gång ni är i faggorna.

    Ja Roger är ett kapitel för sig, jag förstår ärligt inte vilka tjejer som faller för en sån...men vi är olika, tack o lov, och alla kan hitta nån som passar!

    Kramen

    2009-11-11 | 19:26:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Mai säger:

    Jag gillar Janne i "Bonde Söker Fru". Han verkar så himla gullig och blyg, och så pratar han ju som din karl! Samma dialekt, eller hur? =)



    Kram från syster!

    2009-11-12 | 00:15:25
  • Ragnvi säger:

    Oh jisses! Läser kommentaren ovan mig...pratar din make som Janne?!?! Du kanske vet vad jag tycker om vår dialekt...fuuurt!

    Jag såg bonden igår på TV:n...ibland kryper det i mig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-11-12 | 06:09:35
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Freedomtravel säger:

    Att hitta en husbil för 1 miljon är inte så svårt... Husbilar av märket Concorde ligger på priser från 1 miljon och upp till 2,5 miljoner...

    Vi köpte vår husbil begagnad på Blocket och kunde då hitta en lite billigare bil, även om just ordet "billig" sällan passar så bra i samma mening som man säger "husbil"

    Kika gärna förbi vår husbilsblogg! ;)

    2009-11-12 | 08:40:44
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Man kan aldrig veta, helt plötsligt så står vi kanske och knackar på din dörr...

    Det är ju tur, att vi alla är olika...

    Ha dé!/Kram



    Mai:

    Janne är väl den som jag gillar bäst och dialekten, ja...Järvsö ligger ju i Hälsingland...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, min make pratar åtminstone lika fort som Janne!

    Dialekten är också lika, men min make, han är lång och ståtlig...

    Ha dé!/Kram

    2009-11-12 | 08:42:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Freedomtravel:

    Allt handlar ju om prioritering, jag/vi skulle aldrig betala så mycket för en bil överhuvudtaget och det med att ha husbil eller husvagn, det är inget vi prioriterar, men kan faktiskt förstå att det finns en herrans massa människor som gör det..

    Ha dé!

    2009-11-12 | 08:47:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: