Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Sol ute, sol inne"...

Kategori: Allmänt

..."sol i hjärtat, sol i sinne"... Ja, ute skiner solen från en klarblå himmel och det kommer nog att bli ett vackert väder hela dagen. Har pratat med maken som sitter på Heathrow och väntar på att få åka hem till Sverige via Köpenhamn (ja, han är ute i god tid käre maken)... Han är inte sur längre, det törs han nog inte vara... Tåg får han ta från Arlanda och jag har erbjudit mig att hämta honom i Borlänge om det är så, att det är byte där, tycker att det är onödigt att byta tåg för mindre än 2 mil, då kan jag ju lika gärna åka dit och hämta honom i stället för centralstationen i Falun.. Ska alldeles strax till VC för cellprovstagning och på eftermiddagen ska jag till tandläkaren (fullt upp idag..) Har fått kallelse till VC nästa fredag, då ska jag få influensavaccin eftersom jag tillhör "riskgrupperna" då jag haft hjärtinfarkt och jag hoppas ju, att jag hinner få vaccinet innan "flunsan" kommer hit. Var det någon som såg "Aschberg" igår kväll? Av en händelse så hamnade jag på den kanalen och där var det tre unga tjejer, som var tre utav de mest populära bloggarna i Sverige och jag undrar bara...är alla unga tjejer lika blåsta? Att vara blond och tycka om rosa och framförallt vara "bimbo", det tjänar dessa tre tjejer massor med pengar på genom bloggen (kanske är de jäkligt smarta, men inte gav de det intrycket precis, pinsamt var ordet!) Aschberg frågade dem var "Blondinbella" tagit vägen och svaret var.."hon har ju färgat håret brunt"...intelligent svar! Ja, det är nästan så jag blir mörkrädd när jag ser, vilka "ideal" tonårstjejer har, inte undra på att det ser ut som det gör i världen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: