Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Liten paus...

Kategori: Allmänt

..har jag tagit i städandet... Håller på med övervåningen (låter väldigt stort, men det är bara två rum, liten hall och ett badrum), har tvättat fönster i sovrummet och bytt gardiner och så har jag våttorkat överallt! Ska tvätta fönster i "gästrummet" också, men vet inte om jag klarar av det idag, värken är inte så rolig just nu... Vi har ju köpt nya sängar (elivator) och de kommer på torsdag och maken kommer hem på fredag så..ja, de nya sängarna får nog stå på nedervåningen tills vi fixat och trixat med de gamla sängarna, som för övrigt ska till de små kungligheterna.. De nya sängarna är visst jäkligt tunga (motorn tydligen) så inte sjutton klarar vi av det själva maken och jag, utan det blir att fråga om hjälp och jag lovar, med eller utan motor...vår trapp är inte som andra, den är smal och jäkligt brant.. Nåja, det löser sig.. Ute blåser det och det är ju bra, då torkar gardinerna snabbt som jag snart ska hänga ut och det kanske blåser så pass att jag inte behöver stryka dem sen, det skulle vara skönt! I morse var det kallt, bara strax över nollan och jag hoppas, att folk körde försiktigt till sina jobb, det är ju den här årstiden som är så förrädisk och det brukar ju alltid vara en massa olyckor.. Nej, nu ska jag fortsätta med det jag höll på med, kan inte sitta här och slöa till! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Du kommer att gilla hiss-säng. Jag har haft min i rätt många år nu och det är helt suveränt. Man kan blogga i sängen också om man skaffar en liten laptop att ha på sängbordet. Jag brukar ta ett bloggvarv i sängen varje morgon och kväll.

    Ha det gott!

    2009-09-29 | 22:36:40
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • TT säger:

    Vad du städar och fejar, jag blir trött bara av att läsa om det, haha!

    Men skönt med nya sängar!

    Här var också kallt imorse, alla körde så lugnt och fint in både igår och idag, tillochmed jag tog det lugnt.

    Ha en bra dag, kram!

    2009-09-30 | 09:10:02
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, det ska bli skönt att ha riktiga elevatorsängar.

    Har haft hjälpmedel i några år (en "ram" man lägger under bäddmadrassen vid huvudänden och den känns igenom och gör ont) och nu ska vi väl inte behöva skaffa nya sängar nå´t mer..

    Ha dé!



    TT:

    Här städas det inte mer än nödvändigt, det lovar jag!

    Kyligt här med, frost på bilen, men det är ju höst..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-30 | 09:22:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Men...nya sängar...sicken lycka! Hoppas ni får hjälp upp med dom!

    Sambon har putsat o satt in innanfönster i ett av köksfönstren...och jag har hängt upp såna där trådgardiner...kattan blir glad!

    Nu får jag vänta på besked ang. röntgenundersökningen...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-30 | 10:00:32
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, visst är det lycka, att "få" nya sängar och de får vi väl ha tills vi dör...

    Kan se framför mig hur katten kommer att njuta av de nya gardinerna, tror väl att det är ny "leksak"..

    Håller tummarna för dig, det ska du veta!

    Ha dé!/Kram

    2009-09-30 | 17:01:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Oh, nu blir jag avis! Över sängen förstås, vilken härlig lyx! Den är du verkligen värd, hoppas den blir till belåtenhet

    Kram

    2009-09-30 | 20:45:55
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Mmmm..det ska bli jätteskönt (hoppas jag) med en ny säng och som sagt var, den får man väl ha till dödagar..

    Ha dé!/Kram

    2009-10-01 | 08:04:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: