Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Septembersöndag..

Kategori: Allmänt

..är det idag... Solen skiner, det blåser lite, jag hör fåglarna kvittra, lillprinsen har fått lov av mormor att titta på barnprogram och lilla prinsessan är ute i förrådet och kollar när favoritmoster *L* slipar en köpmansdisk... Maken är på väg till Arlanda för att flyga till England igen, men nu har han en trevlig ung man med sig som ska "prya" tillsammans med maken i ett par veckor. Det var inte alls lika "gruvsamt" för maken att åka eftersom han kommer att ha sällskap hela tiden han är över den här gången och det var visst bara jobb i fjorton dagar den här vändan.. Helgen har varit jättebra, det åts "surisar" och badades tunna och vädrets makter var med oss, vi kunde sitta ute ända till klockan var efter åtta på fredagskvällen. I går (lördag) var det ju gatuloppis på vår gata och jag har aldrig sett så mycket folk och bilar här någonsin förut och folk handlade må ni tro.. Lillprinsen, han tjänade 90:- på att sälja lite "gamla" leksaker och dotter och "mågan", de blev av med ganska mycket och "blodad tand" fick de, så nu så, nu blir det loppisförsäljning några lördagar framöver. I dag ska lillprinsen ha kalas, det kommer fem killar och en tjej... Ska nog hålla mig hemma, för jag vet hur ljudnivån brukar vara när de har kalas... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Surisar....inget för mig.

    Alltid kul med gatuloppis, man kan bli av med lite saker och tjäna en hacka.

    kram Ingrid

    2009-09-14 | 22:02:12
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Surisar är inget för mig heller, men det gör mig ingenting att sitta vid samma bord som de som äter denna "delikatess"..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-15 | 10:33:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: