Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varför ska det vara så tråkigt...

Kategori: Allmänt

..att tvätta fönster, när det blir så fint efteråt? Har tvättat fönster i köket och bytt gardiner, så nu ska jag införskaffa lite nya blommor och nya ytterkrukor med för den delen.. Just det där med ytterkrukor har jag svårt för att inhandla, inte för att jag är snål eller så, utan för att jag alltid glömmer av att göra det och det är ju synd, för nya krukor kan ju "göra" ett helt rum... SÅ nu har jag bestämt, att efter att ha ätit lunch och innan lillprinsen ska hämtas från skolan så ska jag göra en raid på Plantagen. Prinsen, han har friluftsdag hela dagen och jag tror, att han såg fram emot den eftersom han pratade i bilen heeeela vägen till skolan, oftast sitter han ganska tyst och det såg jag som ett gott tecken, (att han pratade alltså).. Ute är det grått idag, det är uppehåll så det gör inte så mycket att solen "skiner med sin frånvaro".. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Putsa fönster är kanske inte mitt favorit ämne heller men som du säger så blir det så fint efteråt och man känner sig så nöjd och glad.

    Kram Ingrid

    2009-09-16 | 21:11:58
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, det blev fint och ännu finare med de nya ytterkrukorna..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-17 | 08:55:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Vet du, min dotter putsade nyligen sina fönster, med små putsdukar, typ våtservetter, nåt nytt som kommit. Och baske mig om inte jag köpt ett par paket såna jag med...Armarna mina klarar inte fönstren, men när gubben putsar blir det randigt....nu kan jag gå efter o småputsa utan att han märker, hihi

    Man får ju inte såra en hårt arbetande make, eller hur?

    Kul att grabben trivs!

    Kramen

    2009-09-17 | 16:11:03
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: