Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vilken temperaturskillnad...

Kategori: Allmänt

...det blev... La mig på soffan en stund för jag hade så ont i huvudet och tänkte, att om jag vilar lite så går det nog över.. Temperaturen när jag la mig var +14,5 grader och solen sken. Jag slumrade till och vaknade av att det blåste som bara den och så började det regna och helt plötsligt hade temperaturen sjunkit till 5,8 grader! Nu ska det visst bli avsevärt mycket kallare i hela Sverige och på vissa ställen (Umeå tex.) har det kommit snö också! Lite för tidigt tycker jag, vintern blir så lång om det kommer snö tidigt och i år tror jag att det kommer att bli ungefär som förra vintern, kallt länge och massor med snö... Nu ska jag ta och göra en brasa i kakelugnen, det behövs nu när det just "spruckit upp till en ny regnskur".. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Vi klarade oss från regnet igår...men jisses vad kallt det blåste! Från Dalarna...fniss!

    Hemtjänsen är guld värd!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-29 | 05:37:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jadu, det är hösten som är här och det med "stormsteg"!

    Hemtjänsten, den har stor betydelse i mångas liv och att jobba inom den, det är väldigt berikande.

    Ha dé!/Kram

    2009-09-29 | 09:03:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: