Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Aprilmåndag...

Kategori: Allmänt

..är det.. Solen skiner och fåglarna kvittrar, maken har fullt upp med sina olika projekt, jag tar det lite lugnare eftersom kroppen sagt ifrån idag.. Handlat har jag gjort, det är som vanligt tomt i alla skåp efter helgen så det var nödvändigt att göra ett besök i affären, men jag var hemma igen innan klockan tio! Maken ja, han håller på att göra en "cykel/moped/motorcykelavställningsplats" med stenplattor och det blir nog jättebra då det är klart. I lördags var han till grannen och hjälpte honom att kapa lite grenar på fruktträden och sedan så eldade karlarna alla grenar och ris på eftermiddagen/kvällen och jag måste ju säga, att karlar blir som små pojkar så fort de får elda lite, för roligt tyckte de att det var och det tog ju hela kvällen i anspråk.. Han är snäll maken som ställer upp för alla som behöver en hjälpande hand.. På onsdag, då ska jag åka till Gävle och pussa på min lillprins, ni vet, han "prutt-Ture" och jag längtar så! Känns lite konstigt, att inte vara en så självklar del i hans liv som jag varit för de små kungligheterna här i Falun, men det gäller ju att se till att kunna träffas så ofta som möjligt och den här gången ska jag åka själv så att vi får ägna oss helt åt varandra dotter, dotterson och jag. Maken, han har ju fullt upp här hemma och det kan ju vara skönt för honom att få vila lite från mitt tjat.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Min karl är precis som många andra karlar när det gäller att elda! Förstår inte..jag blir mest nervös!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-04-20 | 07:49:03
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag tror, att vi kvinnor har en tendens att oroa oss lite mer över saker och ting...

    Ha dé!/Kram

    2010-04-20 | 09:36:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Måste va härligt att ha en egen liten "prutt-ture" hihi om det nu e den nya lilla prinsen du pratar om ;)

    2010-04-20 | 20:19:25
  • Paula säger:

    Hej! Dottern höll på med inventering på jobbet hela helgen, antar att dom var ute tillsammans o käkade när du såg henne. Annars hade jag nog åkt och hälsat på i helgen, längtar ihjäl mej efter min Blinka! Men nu är valpisarna fyra veckor, nu börjar nedräkningen! Förstår att det känns konstigt med ett barnbarn lite längre bort, men tänk på alla som bor helt i olika delar av landet eller inte ens i samma land! Min mamma var väldigt ledsen när jag tog Saija o flyttade till Sverige, men jag förstod inte alls vad hon bråkade om....det har väl gått upp ett ljus med åren...

    Kram

    2010-04-20 | 20:36:08
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Garbo:

    Om du bara visste, hur ljuvlig han är vår nyaste lillprins!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Ja, jag förstod att dotra din var där med jobbet..

    Kan tänka mig att det är tomt efter Blinka, men som sagt var...valparna växer och snart är din lilla tjej hemma igen.

    Jadu, jag har nog tänkt på de, som som har sina barnbarn avsevärt längre bort än jag har och jag lider med dem..

    Ha dé!/Kram

    2010-04-21 | 21:11:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: