Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag...

Kategori: Allmänt

är en kvinna,55+, jag fyller 56 år den 4/10... nu är det så här att jag känner mig inte så gammal som 55+... Jag känner mig avsevärt mycket yngre i min själ, så jag undrar ju....hur räknas vår ålder? Jag har inga som helst problem att bli äldre, men det kan vara lite knivigt ibland, när jag känner, att jag borde nog ha tänkt lite annorlunda just där,eller där.. OCH alla dessa gånger har ofta att göra med mina barnbarn och "tänket", jag VET (utav erfarenhet) att jag tänkt rätt, men..... Nu är det ju så, att jag har nog ett annat sätt att tala om saker och ting, jag själv har gått efter "bondepraktikan" och "lokiskt" tänkande och jag måste ju säga, att jag lyckats ganska bra (eller innehelvete bra) med mina döttrar (vilka jag är sååå stolt över, båda två!)och vet ni...jag tar åt mig äran för båda två! Men nu kommer vi till det där med åldern.. Många gånger kan jag känna mig på precis samma nivå som min äldsta dotter och hennes kompisar och likadant med min yngsta dotter och hennes kompisar och egentligen så är väl inte det fel?? Andra gånger så kan jag (faktiskt men väldigt sällan) känna mig på samma nivå som mina jämngamla.. Alltså har jag kommit fram till, att jag, jag kommer alltid att vara och förbli en 23-årig oskuld mellan a-selet och ryggen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • sop säger:

    för mig är åldern intuti, i huvudet, eller Själen,jag är alltid 37 eller 42 och alla är jämngamla med mig ;-) Jag är 18 också,och hoppar till när jag ser morsan i spegeln. Sabla kropp som inte följer med den själsliga åldern! :-D 96 o nån har snott min rollator-

    2010-08-16 | 02:23:14
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Just idag känner jag mig som minst 90...stön! Men jag förstår vad du menar...typiskt exempel är nog min faster som var här, skröplig kropp men pigg i skallen!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-08-16 | 05:43:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Javisst sitter åldern i huvudet och själen, det finns ju unga tjejer som är som tanter och gamla tanter som är tjejer..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Ja, precis så är det ofta och jag hoppas ju att jag alltid kommer att vara ung i sinnet..

    Ha dé!/Kram

    2010-08-16 | 09:30:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • ullisar säger:

    åldern är i många fall en siffra på ett id-kort. men visst är det så att många äldre (och då menar jag gamla, en bit över åttio) verkar känna sig yngre än vad vi "ungdomar" gör (haha, jo... jag är snart närmare fyrtio än trettio ;)?

    2010-09-01 | 00:17:47
    Bloggadress: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här: