Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Konstig dag kanske..

Kategori: Allmänt

..att äta surströmming och kräftor på.. Men, vi ska göra det idag (söndag), alltså "slå två flugor på smällen" och ha både suströmmings och kräftskiva, grannarna kommer att tycka att vi är helt "kokoloko"! Här, på "min gata" i stan så hade de kräftskiva igår kväll, det är tradition att det dukas lånbord och "alla" grannar sammanstrålar och super skallen av sig, för just denna kväll så är det legitimt och så blir det lite av "klubben för inbördes beundran"...detta är ingenting för mig och maken, vi håller oss hellre hemma.. Jag menar, ska man helt plötsligt en gång om året umgås med de grannar som väljer att duka långbord, vilka som resten av året knappt hejar, nej det hoppar vi över och har kombinerad surströmming/kräftskiva idag istället. Att det blir idag beror även på att vår granne Jim fick i 50-årspresent att få åka med i ett STCC-lopp på Gelleråsbanan igår och han kom hem så sent att vi bestämde, att vi tar det på söndag istället.. Hoppas att dottern och de små kungligheterna också kommer med, de har jag annan mat till för ingen av dem gillar det vi kommer att äta, "mågan", hon älskar ju surisar... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Underbart inlägg! Jag håller fullständigt med dig! Här hålls gårdsfester - men alla som bor här bjuds inte in. Och för resten skulle jag tacka nej eftersom majoriteten vänder bort blicken i stället för att hälsa på mig när vi möts. Jag står för den jag är och vad jag tycker - och jag tycker att de är fega!



    Men jag tycker också att det var en smart grej att göra en kombo-fest - då kan ju alla äta vad de gillar bäst! Smart!



    Hoppas kvällen blev lyckad!

    Kramen! :D

    2010-08-15 | 19:56:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Kvällen blev sååå lyckad!

    Jag vet, att det var grannar som både hörde och såg oss eftersom vi satt ute och det "gläder" mig att det är just de som lider av homofobi och inte hälsar på maken och mig sedan dottern och "mågan " flyttat hit, men som känt oss som grannar i en herrans massa år innan dess och då alltid velat umgåtts eftersom vi alltid var så trevliga, men...vi väljer så klart vår familj, det är ju de som

    tillför våra liv någonting..grannar, det finns det hur mycket som helst av..

    Ha dé!/tant raffa

    Ja, ja, det får stå för dem..

    Ha dé!/Kram

    2010-08-15 | 22:59:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jag är själv persona non grata där jag bor sen ett år tillbaka, vissa kan inte ens hälsa. Det är så larvigt... Riktigt barnsligt och låg nivå! Tur att man kan roa sig själv! :D

    Funderar på om vi ska skräna på "ballen" i afton eller nåt... ;-)



    Kramen!

    2010-08-16 | 14:43:58
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag tycker ju, att det hör till "god ton" att man hälsar på grannarna, vare sig man avskyr dem eller ej.

    Själv har jag haft en "människa" som närmaste granne i flera år, hon hejade aldrig fast det gjorde alltid jag...

    Ha dé!/Kram

    2010-08-16 | 16:49:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: