Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så skönt..

Kategori: Allmänt

...att ha städningen avklarad.. Sitter på altanen och svettas somen "gnu", men som sagt städningen är fixad! Äldsta dottern ligger på loftet och sover, hon har jobbat i natt, det är svårt att få sova ifred när barnen är hemma och så har de ju "vilddjuret" Elvis som håller låda hela tiden.. Förresten så hade dottern och de små kungligheterna Elvis med sig i koppel hem hit till oss igår eftermiddag, men det tog inte lång stund innan han hade smitit ur halsbandet, dottern fick son tur var tag i honom ganska snabbt och tog det säkra före det osäkra och gick hem med honom igen. Efter det så hoppar han (Elvis) upp på en bänk i deras hall och så hoppar han på ytterdörren och hänger sig fast...smart gjort utav en så liten katt tycker jag! Han ska få en sele, då kan han inte smita lika lätt och så ska han chipmärkas. Maken, han är otrolig! Nu har han tillverkat tre fönster (med två små rutor) till den kommande lekstugan och dessa fönster har han gjort utav tre gamla fönster som det var fyra rutor i och det blev så bra och målade med linoljefärg blev det perfekt! Just nu tror jag att han ligger på alla fyra i trädgården och fixar en elkabel till en spotlight som han fått för sig ska lysa upp ett stort äppelträd i höst/vinter, det blir säkert bra... Ja, fredag är det och solen skiner, det är riktigt behagligt ute, till och med jag njuter! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Visst känner man sig nöjd när man har städat?! Jag har INTE städat på ett tag, men jag har lyckats hålla undan de flesta dammråttor eftersom jag mest är hos Fästmön ute i Förorten och inte hemma hos mig själv och skräpar ner.



    Din man verkar otroligt händig, skulle man kunna få låna herrn vid tillfälle, har ett par saker som borde fixas i min bostadsrätt?? ;-)



    Kram och ha en bra helg!:D

    2010-08-06 | 22:07:47
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Javisst är det skönt när man har städningen avklarad..

    Maken, han är faktiskt en "tusenkonstnär" och klarar det mesta och visst..du får låna honom!

    Ha dé!/Kram

    2010-08-07 | 09:32:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Stackars man med ryggskott, jag har behövt gå tre gånger till kotknackare innan det släppt, hoppas detta var lindrigare...

    Andra dagen vi har mulet men ändå kvavt och varmt. Helskumt tycker jag, igår när vi gick i skogen rann svetten in i ögonen på mig, och det fläktade inte ett dugg, fy det kändes som syret tog slut.

    Nu har min gubbe åkt till Borlänge för att möta upp svärsonen och idka bilbyte igen...PT;n som vi nu lånat är satt på försäljning o då är det bäst den finns hemma om någon vill komma o titta. Så nu blir det Saaben ett tag igen, gud va jag längtar efter vår gamla skruttbil som vi slipper akta när vi åker ut på skogen, hihi

    Kramen

    2010-08-08 | 14:26:03
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Maken har ju haft lite problem med sin rygg, men så blir det väl när man inte vill inse sin begränsning..

    Riktigt äckligt väder har det varit, inte en tillstymmelse till luft och jag förstår precis hur du känt dig.

    Hoppas, att det ordnar sig för er med bilen, inte alls roligt som ni har det nu...

    Ha dé!/Kram

    2010-08-09 | 11:55:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: