Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagkväll...

Kategori: Allmänt

...är det och jag väntar bara på att klockan ska bli 20.00 för då ska jag titta på tv, jag ska se "Doc Martin" på tv 9, den serien gillar jag.. Sen blir det att knäppa över till tv 5 och "Tatuerad torso", man kan säga, att min kväll är räddad! Dagen idag, den har varit både "si och så", man har varit både ledsen och glad, men det är väl så livet är... Mormors lille Ture, han är i alla fall ett glädjeämne och jag är så glad att han finns den lille charmören! Han har lärt sig hur man gör när man spottar ut potatis som man får till smakportion och mormor berömmer honom och talar om, att han är såååå duktig! (Likadant med gröten, men den flyger lite längre...) Maken, han har gjort klart altanen och räcket runt den och en grind till lekstugan och nu har jag "beställt" ett litet bord som ska vara där inne och jag vet, att maken fixar det, det är nog inga problem. Vet, att de små kungligheterna kommer att bli jätteglada när de får se, att det är "inflyttningsdags" redan i morgon... (Jag ska kolla efter gardintyg och sy gardiner och jag tror, att det kommer att bli med gul botten och så hoppas jag att det finns med något gulligt motiv på.) Längtar efter mina små kungligheter, har ju inte träffat dem sedan i torsdags, men jag har ju haft lillprinsen här och jag är ju väldigt nöjd med det.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Fniss...kan riktigt se dig o lillTure vid matbordet! Härligt!

    Jisses...din pappa! Sicken promenad!!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-08-24 | 12:13:06
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, man kan säga, att det var potatis och gröt överallt!

    Det var inte lätt efter kriget och det var ju så, att man fick ta sig dit jobben fanns (ungefär som idag..) och min far gick på luffen ett bra tag.

    Ha dé!/Kram

    2010-08-24 | 12:42:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: