Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Dansuppvisning...

Kategori: Allmänt

..ska jag och grannen Carina på i morgon.. Mina små kungligheter går ju på dans en gång i veckan (Dansa i Falun) och varje terminsslut så är det uppvisning och det är hur bra och inarbetat som helst och vi ser verkligen fram emot det. Lilla prinsessan ska vara svartklädd (svarta tights och svart överdel och så ska hon ha en schjal över höfterna, den ska alltså gå ner över den ena höften, för..."vi ska dansa waka waka förstår du mormor"...mmmmm...det är ju en jäkla tur, att jag vet att det är Shakira som gör den och jag vet ju stegen eftersom prinsessan har haft "uppvisning" hemma ett antal gånger under den här terminen... Roligt ska det bli, att få se dem dansa tillsammans i sina olika grupper, prinsen han dansar ju streetdance han.. Från det ena till det andra... Maken har ju varit pensionär i ett år nu till nyår och jag undrar, ska han fortsätta vara så negativ som han är länge till, eller... Jag hoppas ju verkligen att det där nya "jobbet" kommer igång snart, men det har ju att göra med efterfrågan och tex. snöskottning, det kommer väl att behövas hjälp med, om det kommer någon snö att tala om här i Falun med omnejd.. Som det är nu, så räcker det med att man tar en sopborste och borstar lite, så pass lite snö har vi, inte som resten av Sverige! Förstår ju, att det måste vara tråkigt att inte ha speciellt mycket att göra, dagarna måste ju bli jättelång och tråkiga för honom...(Men han har ju en tendens att, om han har ett projekt, ja då ska det göras klart så fort som möjligt, det går liksom inte att "dra ut" på projrékttiden, nej då ska det fixas för fullt och vips!..Så var det klart! Har föreslagit hoom att börja någon kurs av nåt slag, men just nu så är han inte intresserad utav det, han vill nog helst jobba och då ganska fysiskt krävande för det är så han har jobbat i en så herrans massa år... Jobbigt är det i alla fall, både för honom och mig, känner ofta att, "det är lika bra att bita ihop", för gamla tillsammans, det vill vi ju bli.... Lite gnäll från min sida så här på fredagskvällen, men nu ska jag inte gnälla mer för nu ska jag gå och lägga mig... Sov Gott! Ha dé!/tantraffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Han är lik min karl, din make.

    Allt ska ske pronto och rastlös som få blir han om inget händer.

    Jag vill ju ta det lugnt när helgen kommer som måste upp och iväg varje morgon men han vill göra något.

    2010-12-04 | 13:10:18
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Hur det än låter, så är jag glad att det finns fler än jag som har det så här..

    Ha dé!

    2010-12-04 | 14:08:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Hoppas ni har haft det trevligt idag!

    Och att lille Ture har det bra han också!! Man blir lite impad...av dig o boxningen också, fniss!

    Min make lider inte av att gå hemma o drälla hela dagarna...suck suck! Idag väckte jag honom o junior...såå med snö vi fick inatt och nu skottar inte jag mer!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-12-04 | 15:35:36
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det var (som vanligt) en jättebra uppvisning, synd bara att de som är kortast inte står längst fram, men..

    Du vet, det är ju ganska "nytt" för min make det där med att vara hemma, han var ju överallt utom just det förut..

    Ha dé!/Kram

    2010-12-05 | 11:09:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Ibland måste man få gnälla. Jag har gått i 22 månader utan nåt jobb. Det är tufft.

    Kram!

    2010-12-05 | 21:42:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag förstår att det är tufft och jag hoppas verkligen att du ska få ett jobb snarast.

    Ha dé!/Kram

    2010-12-05 | 22:05:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Ni har visst lika lite snö som vi har.

    Jobbigt för karlarna med pension när de helst vill jobba. Jag hoppas din karl hittar nåt meningsfullt att göra så han blir positivare för det är jobbigt att ha negativa vibbar omkring sig.

    Kram.

    2010-12-09 | 10:19:45
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Ida säger:

    Kul med dansuppvisning :D

    2010-12-09 | 10:30:03
    Bloggadress: http://ipeterson.blogg.se/
  • lovisa säger:

    GodmorgoN:d

    2010-12-09 | 11:02:53
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: