Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så tomt, så tomt...

Kategori: Allmänt

...är det utan "marodören" Elvis.. Han har ju flyttat hem igen idag och det är ingen som river adventsgranen och ingen som far som ett "skållat troll" mellan väggar och tak! Trodde inte att man skulle få så starka känslor för en katt (jag är ju så katträdd, efter vissa otäcka händelser), men Elvis är speciell, ja, det säger väl alla om sina katter, men han kommer på kommando och det vet jag inte många katter som gör.. I morse när vi vaknade maken och jag så frågade jag maken om han hade en katt i sängen, men det hade han inte, inte jag heller, så då ropade jag på Elvis och han svarade från gästrummet.. Jamen kom hit ropade jag och efter ett par sekunder så kom han och hoppade upp i sängen hos oss, där la han sig och spann som bara sjutton! Dottern och de små kungligheterna kom och hämtade honom och han blev glad, men fick ett rejält "spatt", låg och lurpassade och sen attackerade han alla han kom åt! Dottern var tvungen att visa vem som bestämde och till slut så kom han, hoppade upp i hennes knä och var som vanligt igen.. Skönt, att hemresan gick bra för döttrarna med familjer, det hade varit jobbigt väglag mellan Gävle och Falun, men de hade ju inte bråttom, de var hemma vid halv tvåtiden i natt. Synd, att de hade fått magsjuka, det syntes på de små kungligheterna, de var smala som sparrisar tyckte jag, men det blir ju så om man inte kan äta och ingen av dem hade ett gram överflödigt fett på kroppen innan.. Nu ville prinsessan ha pannkakor till lunch och hon åt faktiskt en och en halv sådan och drack mjölk till och jag frågade, om det var gott med "riktig" mat och det tyckte hon! Kallt har vi ute, det är redan nu nästan 20 minusgrader och det lär väl bli ännu kallare till natten. Skönt är att vi haft hit en reparatör från IVT som konstaterade att det var ett rör som hade frusit (det var alltså ett "fuskjobb från deras sida) eftersom det inte var isolerat, vilket det skulle ha varit från början och sen så hade det läckt ut etanol (ja, jag fattar inte så mycket), men nu ska det förhoppningsvis fungera, pumpen "larmar" inte nu i alla fall.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Nog kan katter se till att protestera och markera på många sätt.

    Jag har en lite uttråkad katt här hemma nu. Han vill ha nån att leka och busa med men hans mamma vill inte och jag håller ju på med julförberedelser så då "hjälper" han mig med olika sysslor som att baka, diska och ställa till med lite mer så jag får ännu mer att göra så han kan "hjälpa till".

    Katter har väldiga personligheter och är ett härligt sällskap.

    Vi har -16º nu men det ska visst bli kallare. Det är bra tycker jag för då mår jag bättre i kroppen och det behövs för i morgon ska jag städa...

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2010-12-21 | 23:51:34
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, visst är katter härliga och speciella individer..

    Här ska städas idag, tyckte inte att det var så stor idé innan Elvis flyttat hem igen, för han kunde verkligen röra till det..

    Ha dé!/Kram

    2010-12-22 | 08:31:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Säkert ökar vikten snart igen med Dina goda pannkakor! Det är ju en klassisk favvorätt för många barn (och vuxna!).

    2010-12-23 | 08:40:35
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: