Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagkväll i stugan..

Kategori: Allmänt

..är det.. Har nyss pratat med äldsta dottern, hon ringde från Fuertuventura, det är ju sista kvällen för dem där, i morgon kväll/natt kommer de hem igen, de längtar inte hem till den kyla som dottern läst på nätet att vi skulle få, men de längtar (de små kungligheterna i alla fall) efter mormor, morfar och "marodören" Elvis! Maken sitter och tittar på handboll, en sport han verkligen gillar, men det har ju varit skidskytte också och så kommer det ju att bli simning med..Ja, jag undrar ju hur han orkar... Svenska handbollstjejerna är så duktiga, men jag nöjer mig med att höra matchen, det kan ju vara lika spännande det.. Therese Ahlshammar är superduktig hon med och jag hoppas ju, att hon tar sin efterlängtade guldmedalj i OS-12. Läste i Aftonbladet, att de har sprängt en barnporrliga i Österrike, 107 män i åldern 18-70 år och fyra var lärare, en dagispersonal..!?!? Man kan ju undra, vart mänskligheten är på väg... Läste också, att homoförbudet är hävt hos USA:s militär.. Det är väl tamejf-n på tiden! Nu har jag även läst (det var bildextra också) att Elin Wood (ja, hon som var gift med den där Tigern) hon har minsann setts kyssa en manlig individ!! Jamen..vem f-n bryr sig? Ibland blir jag så uppretad när jag läser dagspressen, tycker att det är så mycket artiklar om så otroligt ointressanta saker, men vet ju att det finns de som tycker att det jag anser vara skit är det viktigaste som finns för dem... MEN...kan det verkligen finnas folk som intresserar sig för vad Elin Wood gör? Jag menar, vad har hon gjort annat än varit gift med den där Tigern, skaffat barn med honom och fått en herrans massa pengar vid en skilsmässa... För mig är det så ointressant, men ändå så läste jag det som skrevs om henne, vad säger det om mig? Ja, jag är ju snäll mot djur och barn i alla fall... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas det inte blir nåt krångel med flyget hem.

    Kramen!

    2010-12-20 | 16:23:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Redan försenad avgång...

    Ha dé!/Kram

    2010-12-20 | 16:50:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hur går det med marodören? Astrid är en katt som helst vill sitta i stortån för jämnan, och hon bits som bara den, känns igenom dubbla sockor! Torsten är mera avslappnad. När dom blir för jobbiga stänger vi in dom i källaren, haha Dessutom är det bra att dom kollar där med jämna mellanrum för små möss lär höras där enlit maken..

    Hittade en mus i fågelfodret igår. En stor säck med frön står på farstubron och det var tydligen mumma. Suck, måste nog hitta en annan lösning innan dom tuggat sig igenom hela säcken...

    Kramen

    2010-12-20 | 17:54:33
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Inga Magnusson säger:

    Jo, men visst är det så att kändisarnas liv är en sorts dokusåpa som vi gärna följer, en levande följetong. Sånt har fascinerat människor i alla tider. Det är ju dessutom vårt intresse som skapat deras förmögenheter. Så jag skäms inte ett dugg för att jag läser, för det gör jag, liksom många andra.

    2010-12-20 | 20:58:58
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    "Marodören" får sina "spel" med jämna mellanrum och far mellan väggar och tak, men oftast så är han så go så..

    Några möss har vi inte i huset (vad jag vet i alla fall)..

    Jag har fågelfrön i en "plasbutt" med lock så där kommer inga andra än vi åt.

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jag skäms inte för att jag läser skvaller om kändisar, men jag blir förundrad över att det kan sälja så förbaskat bra...

    Ha dé!

    2010-12-21 | 15:58:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: