Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En dubbelsäng....

Kategori: Allmänt

..har maken snickrat ihop idag... Ja, det var ju ingen speciellt stor om man så säger, vet inte, vilken skala man använder till dockskåpsmöbler, men bedårande blev det! Till saken hör, att min make, han har nog ett par av sveriges största händer...!? HAN sitter och gör dockskåpsmöbler till sin lilla prinsessa, det är kärlek det! I morgon ska han göra nattygsbord (2 st).. Prinsessan, hon blev överlycklig att få saker till dockskåpet och lillprinsen, han fick en slant att spara till ett nytt tv-spel och han tyckte ju, att han snart var "stenrik"... Ja, det är ju alla hjärtans dag på söndag och då är inte mina kungligheter hemma så då fick de sina presenter idag istället.. Jag kommer med all säkerhet att åka ner till Eskilstuna på fredag, vill ju träffa min storasyster, hon som sitter vid sin dotter nu då hon är sååå dålig och jag vill även träffa hennes tre andra barn och prata med dem. Skulle vilja vara där nere nu, men det är lika bra att familjen får vara samlade nu när det är så pass jobbigt som det är. Hjärninflammation, det är inte att leka med, det är en fruktansvärd sjukdom! Nu hoppas vi och ber, om ett mirakel, för det behövs... Usch va jobbigt det måste vara för min syster, jag själv känner mig alldeles "dränerad" just nu.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Aj, vad tråkigt med din systerdotter, hoppas verkligen hon blir bra!

    Gulligt med dockskåpsmöbler!

    2010-02-10 | 11:08:10
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Gör ett nytt försök att svara...

    Det är inte roligt med min systerdotter, hon är fortfarand väldigt, väldigt sjuk.

    Dockskåpsmöbler, det är pilligt det!

    Ha dé!

    2010-02-10 | 15:41:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: