Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndag...

Kategori: Allmänt

..är det och maken gör som mååånga andra, han är ute och skottar snö! Nu äe han riktigt trött på snön, eller "den förbannade vita skiten" som han sa innan han gick ut... Det ska visst komma mer utav den varan och han kan nog hålla sig för skratt.. Har nyss pratat med yngsta dotter som bor i Gävle och där har de fått mycket mera snö än vad vi har, men de hade inte lika kallt.. "Örjan-Otto" har inte visat tendens till att vilja komma ut än, men det är ju inte mars ännu heller så... Tittade på Melodifestivalen igår och jag blev så besviken, det fanns ingen låt som var någonting speciellt tycker jag och att se Måns och Christine försöka vara roliga, det är bara pinsamt och jag undrar, vem det är som skrivit så uselt manus eller så är det vi, maken och jag som är totalt humorbefriade! För...det är väl meningen att det ska vara roligt antar jag, men vi tittar bara på varandra och undrar, om det är något vi missat, om det är något vi inte hört som kanske var just det som var det roliga.... I dag kommer de små kungligheterna hem till modern igen efter en helg hos fadern och jag längtar så efter dem och jag tror, att vi kommer att träffas idag (hoppas det). Nu ska jag göra lite lunch, maken blir nog hungrig efter att ha skottat.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: