Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är det ikväll...

Kategori: Allmänt

...man ska gå på bal? I så fall så tackar jag nog nej eftersom jag känner, att det är min tur att bli "kravlig" nu... Maken, han är fruktansvärt förkyld och det är förstås väldigt synd om honom! Sicken osis att vi båda måste avstå balen, vi får väl vara hemma och titta på tv istället... Var iväg och handlade, tänkte att eftersom det är trettondagsafton så ska vi väl äta lite extra gott och hade tänkt mig fisk och inte lax! Är inte så förtjust i lax längre, utan hade tänkt mig regnbågsforell eller något liknande, men det enda som fanns var lax och piggvar som kostade över 500:- kilot!! Ja, det fanns ju torsk också, men jag ville ha forell och det fanns ju inte så det blir bakad potatis med Åsa´s "kläggröra" som innehåller både räkor och kräftstjärtar så det blir nog bra... Ute är det omkring -20 och avsevärt kallare ska det bli och jag är tacksam att jag inte bor i Särna, där ska det ju bli -44 grader!!! Man skulle ju kunna tro, att det är Sibirien och inte Sverige! Tänkte på en sak idag, hur fort det går att skaffa sig nya vanor... Som tex. det där med att bädda sängarna, det har på något vis blivit makens avdelning, 9 gånger av 10 så är det han som bäddar, det har aldrig varit så förut och jag är ju inte den som lägger mig i.... Det finns flera andra saker som nästan automatiskt fallit på hans lott och det är nog så som de flesta har det i vardagen, alltså den vardag som vi håller på att bygga upp tillsammans maken och jag. Varje dag bär med sig något nytt och det är jag tacksam över, för tänk om det bara "stagnerar" och alla dagar är likadana, fy så tråkigt det skulle vara! Nu börjar jag känna mig riktigt "kulen" så nu ska jag göra lite thé tror jag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Här blev inte heller någon bal! ;-) Jag var på shopping i Töcksfors köpcenter och gubben jagade har. Sen var han snäll och lagade mat åt oss tills jag kom hem fram på kvällskröken. Och så tog teven vid, det var något sorts rock-gala med gamla goda artister. Det var inte helt fel heller då.

    2010-01-06 | 02:02:01
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning till en sjukling från en annan! Fast jag är väl på bättringsvägen egentligen..men denna förb...hosta gör vad den kan för att förpesta tillvaron ytterligare!

    Här har varit redigt kallt inatt...minus 29 och strömavbrott flera timmar! Kyligt inne blev det!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-06 | 07:14:36
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Så det var fler än vi som stannade hemma då....

    Skönt, att bara kunna "slappa" vid tv:n, det behöver man emellanåt.

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Det blir ju kallt inne även utan strömavbrott och det går ju så fort för kylan att tränga sig in.

    Känner mig lite bättre idag faktiskt, men jag ska inte gå utanför dörren (om jag slipper)

    Ha dé!/Kram

    2010-01-06 | 11:15:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Klart mannen bäddar sängen! Hihi, här är det så att maken klär på sig före mig för att kissa jyckar. Då passar han på att dra över sängöverkastet för små hundtassar kan vara smutsiga när dom kommer in....fast just nu är det ju riskfritt!

    Min kropp värker av för lite motion tror jag, bara en kortis om dagen och inga bad....längtar till nästa vecka

    Kramen

    2010-01-06 | 20:27:43
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: