Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hälsingedag...

Kategori: Allmänt

...har det varit idag... Kom hem kvart över tolv ikväll och det var INTE roligt att köra i mörkret..(fruktansvärt dåligt mörkerseende har jag fått..) Lovade maken att jag skulle köra och det serverades öl, vin och konjak under besöket i "glada Hudik", vi fick underbart god mat, det var ju tur för honom att han har en så snäll fru... Åkte vägen över Trönö på vägen till Hudik och "pep in" med en föraning om våren till "Rankan" dvs. Ragnvi som bor i sitt "skrutthus" (som hon kallar det), men hon var inte hemma, sambon sa att hon var ute med hunden (Ditte) och han bjöd in oss att vänta på Ragnvi, men vi hade en avtalat tid vi var tvugna att försöka passa (maken såklart!...Fast jag sagt att vi INTE skulle behöva stressa, utan ta det lugnt för en gångs skull, han är ju pensionär för sjutton gubbar! Men, jag sa till Rangvi´s sambo, att..vem vet, vi kanske ses till sommaren.... Det är andra gången vi är förbi och det har varit ett år mellan gångerna och förra gången var Rangvi på jobbet och idag ute med hunden och med min humor, så räknas det till situationskomik... Ja, när man inte har en aning om hur det kommer att bli och det blir som idag, att sambon tar emot blombuketten och ursäktar att hon inte är hemma den här gången heller..!? Nästa gång, då ska jag se till, att Ragnvi är hemma, för nu vill jag träffa henne! Har ju aldrig gjort det.... Vet bara, att Ragnvi verkar vara en så genomgod människa och jag vet, att hon haft ett helvetesår så hon behöver all uppmuntran hon kan få och eftersom vi åker förbi hennes "skrutthus" på vägen till Hudik, då kan man ju inte göra annat än försöka göra henne lite glad! Vi gjorde även vår konstnärskompis glad, han är så specilell och det är alltid roligt att glädja honom! En man som fyller 60 år, han har oftast allt han behöver och "Benke" han har grejor, jag lovar, han har grejor!! Därför blev det en blombukett och han blev otroooolit glad! Nej, nu har jag "varvat ner" och känner mig ganska trött så nu ska jag ta och njuta av min sköna säng ett tag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Du verkar vara en genuint snäll människa! Det gillar jag verkligen. Snällhet verkar vara lite omodernt annars i samhället, alla har så bråttom och hinner inte pyssla om varandra.

    2010-01-23 | 06:05:54
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning o tack igen rara du för Prins Solsken som nu finns på bild hos mig! Fasen att jag inte tänkte mig för igår...men jag hade gett mig den på att sambon inte skulle slippa undan igår! Förklaringen finns hos mig....

    Skönt att läsa att ni kom hem ordentligt! Tänkte mycket på er igår kväll....lång väg att köra i mörker, isch!

    Och självklart måste vi träffas nästa gång!!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-23 | 07:02:48
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Det behövs oftast inte så mycket för att göra en annan människa glad och jag tycker om att glädja..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Hade inte maken avtalat en tid i Hudik så hade vi kunnat vänta på dig, din sambo bjöd in oss att vänta, men min make vet du....

    Men...i vår/sommar ska vi väl tillbaka till Hudik och det blir troligtvis via Trönö...

    Ha dé!/Kram

    2010-01-23 | 10:11:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Nämen, har man hört på maken, ni lyckades inte få till det denna gången heller! Va trist!

    Mörkerseende har jag inget alls längre, tycker alla mötande billysen bländar. Nej, jag gillade inte mörkerkörning ens när jag var ung...

    Maken berättar just av vi ska få 2dm nysnö på onsdag, den som lever får se...

    Kramen från pörtet

    2010-01-25 | 21:20:17
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: