Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Om vi säger så här...

Kategori: Allmänt

...att, speciellt smidig är hon inte... Men, helt underbar är hon i sin "dansdräkt" och sina svarta dansskor.. Hon hade en hel uppvisning för mig i vardagsrummet hemma hos dem lilla prinsessan och det var alldeles underbart ljuvligt att titta på henne! Måååånga låååånga applåder blev det och man såg hur stolt och glad hon var lillskruttan.. Lillprinsen, han blir kvar hos fadern till i morgon (ja, det var det sista "budet", men det kan ju alltid bli förändringar) och lilla prinsessan har då möjlighet att få vara ensam hemma med modern, det är inte ofta och jag hoppas ju, att de får en jättebra morgon tillsammans. Ska hjälpa till med skjuts vid hämtningen av prinsen från skolan i morgon och som vanligt blir det väl att starta från scratch... Varenda gång de små kungligheterna kommer hem så är det att börja om från noll eftersom det inte finns tillstymmelse till krav och regler de dygn de är hemifrån, utan vi börjar alltid om från början och gissa, om det är jobbigt och tänk då, att om det är jobbigt för oss som är vuxna, hur jobbigt måste det då inte vara för de små kungligheterna! Säger som vanligt, skiter högaktninsfullt i om fadern eller farföräldrar läser der jag skriver, det är MIN blogg och MINA tankar och funderingar och jag skriver precis det JAG vill och så länge jag inte skriver osanning så..... Mina små kungligheter, de betyder allt för mig och när jag ser att de inte mår bra, ja, då blir jag en riktig tigrinna! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: