Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Stjärnorna på slottet"...

Kategori: Allmänt

...var bra igår.. Är så glad, att de inte klippte bort Björn Ranelid när han fick ge "svar på tal" till dem som förtalat honom och mobbat honom och jag hoppas verkligen att dessa människor har vett att skämmas! Är det någonting jag avskyr så är det lögner och mobbning, både bland barn och vuxna! Jag har alltid sagt, att ful, det får man vara, men inte dum, för om du är ful, det kan du oftast inte rå för, men om du är dum, det rår du faktiskt över... Att mobba en människa för att denne har fått ett medicinskt fel som gör att läpparna blir groteska, det är väl inte klokt och att vuxna människor tycker att det är okey att driva med det, det övergår mitt förstånd... Kjell Bergqvist, han ska också ha en eloge från mig (och maken) när han sa att han tyckte att Ingemar Bergman var "pretentiös smörja" (eller om det var dynga han sa).. Tycker, att årets "Stjärnorna på slottet" är roligt, man ser att de respekterar varandra och att de har kul tillsammans, inte som när Gardell och Ahlstedt var med, då tyckte jag att det enbart var pinsamt. Här i Falun är det omkring -15 idag och det var faktiskt riktigt skönt tyckte jag då jag var upp till de små kungligheterna med en liten slant, de ska på bio och då måste man ju ha någonting att tugga på (snacks och läsk), de ska titta på "Alvin och gänget" (tror jag att filmen hette) och jag hoppas ju att de får roligt. Maken, han ligger och vilar, han har blivit förkyld så jag tyckte, att han skulle ta det lite lugnt idag och han är ju pensionär så.... Hoppas alla får en fortsatt bra söndag... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Inga kommentarer till programmet, har inte sett det. Men däremot vill jag önska god fortsättning! Vildsvin på 130 kg, jo jag tackar! Vi köpte vildsvinskött en gång då vi drev värdshus, men blev lite besvikna trodde det skulle smaka mer "vilt" än det gjorde. Smakade som fläsk fast magrare och torrare. Men det finns säkert bra recept att följa.

    Ni verkar ha haft trevliga jul och nyårshelger, snart är det vardag igen, o jag får lite mer tid för mig själv, hihi, då maken börjar jobba. Annat är det för dig, du får dras med gubben nu..."skoja bara".

    Kram från pörtet

    2010-01-03 | 20:00:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid säger:

    Såg programmet och jag håller med att det var bra.

    Äntligen fick Björn säga ifrån / sätta ner foten

    Kram Ingrid

    2010-01-03 | 23:21:05
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Jag såg bara snuttar av programmet..måste denna gången komma ihåg att se reprisen!!

    Så härligt du beskriver pulkaåkningen! Hade gärna varit där o fått lite godsaker!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-04 | 08:40:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag ser fram emot att tillaga vildsvin, det vi (maken och jag) ätit på restaurang har verkligen smakat bra!

    Jadu, inte är det "som vanligt" för mig att ha maken hemma, men det ska nog gå bra ska du se...

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Det är aldrig acceptabelt att mobba någon och jag tycker att det var på tiden att han sa ifrån..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag gillar "Stjärnorna på slottet", det har jag alltid gjort, men det har ju varit rena rama skitstövlarna med förut och det gläder mig, att "Stjärnorna" i år respekterar varandra, det ger pluspoäng hos mig.

    Att få varmt i sig efter pulkaåk, det är ju aldrig fel och är det dessutom Irish coffee, då tackar man ju inte nej (fast det var nog gott med varm choklad också)..

    Ha dé!/Kram

    2010-01-04 | 19:14:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: