Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Trött på kylan...

Kategori: Allmänt

...är jag nu... Upp med rullgardinen och koll på termometern...-28,5 grader! Alltså, nu måste det väl vända snart för det är otroligt va länge det varit svinkallt nu! Till nästa lördag hoppas jag verkligen att det blivit åtminstone 10 grader varmare, för då ska det badas tunna hos våra grannar Jim och Carina och om det är över 20 minus så tar det flera dagar att "värma upp" tunnan.. Var förresten hem till grannarna igår en sväng, de ringde och undrade om vi ville ha lite Irish Coffee och jag lovar, det var gott i kylan! Skönt med grannar som vet, hur man ska göra för att stå ut med kylan.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Jisses vad du varit produktiv på bloggen i helgen! Men som sagt; vädret inbjuder ju inte till nåt uteliv! Fast vi gjorde ett försök igår med en liten skogstur; Ditte var den som ville hem först!

    Bada tunna...oh...håller tummarna att det blir lite mildare!

    Bra skrivet om magoperationerna! Jag skulle aldrig våga operera mig tror jag....

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-10 | 06:38:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Nästan -30 idag också..tror, att jag får "spunk" snart!

    Det jag skrev om GBP, det står jag för och jag vet flera som gjort det till en "sport" att äta onyttigt för att se, hur eller om de "dumpar" (mår dåligt)!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-10 | 08:57:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • IKA säger:

    Ja inte är det kul när kylan är så envis! Man tappar liksom modet så smått och inte vill man ha barnen ute heller.."mummel mummel"

    Igår började det sakteligen ändra sig i temperaturen här och imorse var det 1.6 minus, en klar förbättring. Hoppas att det snart blir det hos dig med!



    Bada tunna, har inte gjort det (ska jag gömma huvudet i händerna hihihi)



    Irish Coffeé, inte illa när kölden sitter i



    Ha en bra söndag

    Kram

    2010-01-10 | 10:35:30
    Bloggadress: http://mellantidochrum.wordpress.com
  • åsa säger:

    IKA:

    Bara 1,6 minus!

    För sjutton, det är ju rena rama "värmeböljan"!

    Har vi tur så kommer det att bli lite mildare i nästa vecka, men det kommer tydligen att vara omkring minus 10-strecket, fast det är ju varmare...

    Man får tänka positivt..

    Ha dé!/Kram

    2010-01-10 | 12:04:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: