Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

10:e dagen...

Kategori: Allmänt

...utan kaffe och jag tycker att det känns jättebra! Har tyckt hela tiden sedan jag blev sjuk, att det luktar stekt paprika och lök (?!) varenda gång maken gör kaffe och jag lovar, det luktar inte så gott... Har inte heller druckit thé utan det är vatten som gäller för mig och det är ganska gott med lite citron och limeskivor i.. Varmt är det ute, omkring 30 plusgrader i skuggan, obefintligt med vind och jag avskyr det här vädret! Längtar efter mina små kungligheter, har inte träffat dem på 10 dagar och få se, om de kommer hem till modern ikväll eller om det blir i morgon, jag kan ju träffa dem eftersom jag är helt smittfri och jag tror, att prinsen längtar efter mormor för han hade ringt igår när vi var iväg en sväng maken och jag, men jag ville inte ringa tillbaka, de var hos farföräldrarna enligt telefonnumret och då har säkert prinsen ringt utan deras vetskap, då kan man aldrig veta hur det blir och jag vill ju inte att prinsen ska få "skäll".. I veckan kommer nog lillprinsen Ture med moder och jag längtar, för sist de var hit så låg jag "däckad" hela tiden, det var ju meningen att jag skulle få en massa kvalitetstid med honom då han och pappan var här när min yngsta dotter var på Peace & Love, men så blev det ju inte... En envis liten kille, med attityd, det är vår lille Ture det! Världens goaste!! Äldsta dottern ligger på "loftet" och sover, hon jobbar natt nu i sommar och har avverkat natt 3/5. Vi har luftvärme där uppe och den fungerar som aircondition så svalt och skönt har hon och det verkar som om det går bra att sova där på dagarna. Nu ska jag faktiskt ta mig ner i tvättstugan, det behövs efter dryga veckan utan att ha tvättat, (maken är inte så haj på tvättmaskinen..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men vad lustigt med doften! Jag tycker nämligen att min Fästmös kaffeburk luktar lök - det tycker hon också. Vi har diskat den 100 gånger, men det hjälper inte!



    Hare gott med små gullungarna! :D Kram!

    2010-07-15 | 12:55:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: