Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"En bra dag"...

Kategori: Allmänt

...kommer det att vara idag... Inte nog med att jag/vi ska på Hawaiifest, yngsta dottern kommer och har mormors lilla älskling med sig, Ture alltså! Ska bli sååå roligt att träffa dem, det är ju 10 dagar sedan sist och alla vet ju, hur mycket det händer med ett litet troll på den tiden. Ture ska också vara med på festen och han har fått en t-shirt som det står Hawaii på! Jag har löst mitt problem med klädseln, det blev Hawaii t-shirt, stråhatt med en regnbågsfärgad sjal runt brättet, lila solglasögon, en Lei (blomsterkrans), lila bastkjol, men den blev väldigt gles när jag fått den över min rumpa så jag tror, att jag skippar den...visstja, jag har ju en turkos väska också, med palmer och sjöstjärnor påsydda med paljetter. Hiskeligt fult, men.... Vädret...ja, vad ska man säga om det.. Det har ÖST ner regn hela förmiddagen, men just nu är det uppehåll och enligt alla rapporter ska det klarna upp och bli fint i eftermiddag och ikväll, det är väl bara att hålla tummarna.. Det gör inget om det regnar, vi ska vara ute men det finns tak över (pressenning) och de har gjort sååå mysigt, man kan nästan tro, att man är på Hawaii, men det blir ju alltid "kulet" och rått om det inte är uppehållsväder. Nej, nu ska jag göra mat, yngsta dottern fick välja meny och det blev "mammas kyckling" med ris och det ska bli intressant att smaka eftersom jag får laga mat utan mjölkprotein (ja, det som brukar bli godast är såsen).. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas kvällen blev lyckad! Men en gles bastkjol hade väl varit spännande! :D

    Kramen!

    2010-08-01 | 21:44:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Kvällen blev hur bra som helst och yngsta dottern var jättefin i den lila bastkjolen!

    Ha dé!/Kram

    2010-08-01 | 22:14:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: