Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Semestern slut...

Kategori: Allmänt

...skulle man ju kunna säga, fast jag har ju semester hela tiden.. Märk väl, att jag VET att semester stavas med ett M, men hade väl för bråttom när jag skulle skriva förra inlägget..(som vanligt).. Här har vi inte gjort speciellt mycket, varit på 50-årsfest, där värdinnan var tvungen att åka in till akuten två timmar innan gästerna kom (magont) så det föll på min lott att fixa allting, fast all mat hade jag i princip gjort färdig så det var mest allt det där "runtomkring" med uppläggning, dukning, båltillverkning etc..etc.. Måste ju säga, att män, det har man inte så stor nytta av vid sådana tillfällen, de verkar ju helt handlingsförlamade! Men...när jag rutit till och talat om, vad de skulle göra och hur så fick de väl godkänt, men det är ju otroligt att man måste bli nästan vansinnig innan de fattar..(!?) Lyckad blev festen och och värdinnan kom tillbaka efter några timmar med ett par morfinsprutor i kroppen så hon mådde nog ganska bra, det såg i alla fall ut som om hon "svävade".. Maken är idag iväg och nedmonterar en "trädkoja" som sitter 2,5 meter upp i ett träd! Vi har köpt den på annons (300:-) och den ska maken göra om till en lekstuga till barnbarnen och jag kan lova, att framförallt lilla prinsessan kommer att bli överlycklig. Jättefin är kojan (lekstugan), rejält virke och hela är skruvad så det kommer nog att gå jättebra att få ner den och framförallt så har maken något att göra! Lekstugan kommer att sättas upp på dotterns och "mågans" tomt (vi har så det räcker på vår..) och tänk vad prinsessan ska dona och greja där inne sedan.. Vädret idag är ganska skönt tycker jag, lite mulet och inte över 20 grader, det passar mig perfekt! Det är bra svampplockarväder faktiskt och jag ska ta mina kryckor och ge mig ut en sväng i skogen, ska fråga prinsessan om hon vill följa med för skogen ligger precis vid deras hus, hon var med mig igår och vi hittade ganska mycket gula kantareller och hon är så duktig så att plocka både dem och blåbär. Men först ska jag "förlusta" mig i tvättstugan ett tag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men jisses vilka äventyr värdinnan var ute på! Tur att tant Raffa fanns i närheten! Uj uj uj! :D



    Hare gott!

    2010-07-27 | 16:37:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jadu, det var inte roligt för henne, men det ordnade ju sig i alla fall och visst kände jag att jag gott kunde klappa mig själv på axeln...

    Ha dé!

    2010-07-27 | 18:40:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: