Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Flip-Flop"...

Kategori: Allmänt

...har jag införskaffat idag... Ja, sådana där skor med "skit mellan tårna".. Jag sväller om mina fötter och det är inte lite heller och därför hade jag bestämt mig för att köpa mig ett par "Flip-Flop". Jag måste ju ha ett par som kan justeras över vristen och det kan man ju räkna ut med ar****t att det inte finns till rimlig kostnad! Alltså...det finns ju sådan modell som inte kostar en spottstyver, men inte justerbara och de som passar till mina fötter, de kostade 599:- Nu är det ju riktigt skinn i dem, men som maken sa..."häftigt kilopris på det där skinnet"!! Hoppas nu bara att jag slipper skavsår "mellantåna" och att jag kommer att trivas med mina "Flip-Flop"... Fika ska vi göra, hos dottern, "mågan" och de små kungligheterna, de har bott i huset 1 år idag och det ska firas med nybakade bullar och tårta! Tänk, va fort tiden går, det har redan gått ett helt år!!! Maken, han är ju hemma från sin "gubbsemester" och de hade haft det så bra så.. Att han gick som om han gjort i brallorna, det var bara "naturligt" enligt honom, eftersom vandringen till treriksröset inte var en vanlig promenad utan så långt ifrån det man kan komma...(han var ganska så stel).. Nu har de gjort det han haft som en "dröm" att göra i massor med år och nu så är det Carinas och min tur att åka iväg, men vi nöjer oss nog med att göra någon dagstur då och då, vi ska börja med att åka till Nora och smaka på deras berömda glass... Vädret idag...+6 grader i morse, lite regn emellanåt (bara några droppar åt gången), men det ska visst bli bättre mot kvällningen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning från ett soligt Norrala! Varannadagsväder här...

    Härligt att läsa om Prinsen o skolavslutningen! Som du skrev; var nog tur du inte var med o hörde honom läsa...eller?

    Lika härligt att läsa om makens utflykt norröver också! Och om Tures föräldrar som bytt ringar! Grattis till dom!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-06-16 | 06:19:23
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja du, här händer det saker...

    Ha dé!/Kram

    2010-06-16 | 18:56:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: