Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Att älska någon"..

Kategori: Allmänt

..Lillprinsen, han är en tänkade individ och jag fullkomligt älskar våra pratstunder som vi har emellanåt.. Idag hämtade jag honom efter skolan och i bilen pratade vi om ditt och datt och helt plötsligt kom vi att prata om kärlek och om att älska personer i sin omgivning. Jag har ju sagt, att "man kan ju inte älska alla", utan en del tycker man ju väldigt mycket om och en del tyker man ännu mer om, man älskar nog dem.. Då sa prinsen, att...mormor..du är ju gammal, men vet du, jag älskar dig så mycket, så mycket ändå! Det var ju snällt sa jag, jag älskar dig också jättemycket.. Jamen, sa han, det är ju sån tur att du finns, för du är ju så snäll! Ja, det kanske jag är sa jag, men jag kan ju bli arg också...eller? Ja, det kan du bli sa prinsen, men vet du? Jag älskar dig när du är arg också.. Det, det är kärlek det! Sen rabblade han upp vilka han älskade och vilka han "bara" tyckte om och jag tycker att det är strongt utav en liten kille att stå för sina åsikter, för är det nåt han gör, så är det just det. Han har ju varit till fjälls med fadern och hans sambo och han talade om, att slalom, det gillade han inte alls och han talade också om, att det där med skidåkning, det var nog inte hans grej.. Har spelat Yatzy med lilla prinsessan (hämtade henne efter prinsen) och åkte på storstryk! "Nu slår jag en Yatzy" sa hon flera gånger och tamejsjutton så gjorde hon det också och det förklarade hon med att hon var bättre än mig på att viska till tärningarna hur många prickar det skulle vara... Härliga är de och nu börjar de ha nedräkning inför semestern, de åker ju till "Kajanajeöarna" (prinsessans uttryck) om två veckor och prinsen sa, att han börjar få "resfeber"... Härligt att de får lite ledigt tillsammans med sin mor och "mågan", de ska sola och bada hela dagarna och bara njuta av tillvaron.. Gråsparven som var "manisk" har lugnat ner sig litegranna, den flyger fortfarande mot fönsterna, men inte lika mycket, den har väl kommit underfund med att den där "tilltänkta" inte var så mycket att ha, det var väl dåligt gensvar... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: