Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Gått och blivit kär"...

Kategori: Allmänt

...har prinsen.. Ja, det talade han om för sin mor idag att han gjort och föremålet är "ett förskolebarn" enligt honom... Prinsen går i en F-2 klass och det innebär att det är förskoleklass upp till 2:an och han är alltså kär i Molly! (Molly är en jättesöt pigg liten tjej, med blont hår och bruna ekorrögon.) Dottern frågade om Molly var kär i honom och det var hon så det är lugnt.. Om några år blir det det där man säger till dem..."mister du en står det tusen åter, tager du en står det tusen och gråter"...och allt det där som ens egen far alltid körde med då man var otröstlig utav olycklig kärlek och man kände, att håller du inte tyst så..... Lilla prinsessan har haft disco på dagis idag och alla barn och även personal hade varit "discoklädda" och jag tycker att det var hur häftigt som helst, det är ju barn från 1-6 år som ska shaka loss! Prinsessan var så "hip", med både kläder och frisyr och jag lovar, hon blir farlig när hon kommer i tonåren!..(Ja, det kommer nog inte att dröja så länge ens...) Hoppas dottern lägger ut bilder på prinsessan på sin blogg, för hon var så bedårande! Prinsessans kille Vilmer, han går ju på samma dagis och jag frågade om han hade haft kavaj (töntmormor), men det hade han inte, men däremot en snygg skjorta och enligt prinsessan hade han varit jättefin! Jag blir så glad, att personalen fixar sån´t här för de små, det kommer de att leva på ett bra tag och så kul, att få klä upp sig lite fränt för att gå på dagis..! De var på Lugnet och badade efter dagis och skola idag (de brukar göra det på tisdagar) dottern och de små kungligheterna för det ska tränas inför semestern, som för övrigt börjar på onsdag nästa vecka, då kommer jag att skjutsa dem till flygplatsen i Borlänge och därifrån flyger de till sol och värme.. En vecka ska de bara "va´" och inte behöva tänka på jobb, skola och dagis utan bara bada och ha det bra och eftersom de reser "all inclusive" så ska barnen få äta precis vad de vill och tillochmed dricka läsk till maten fast det inte är helgdag och vill de ha glass, ja då får de äta glass! Underbart kommer det att vara för dem alla fyra och maken och jag ska se till att allt funkar som det ska här hemma, (det är ju soptunnor som ska ställas ut och post som ska plockas in och så kanske blommorna ska ha en skvätt vatten också..) Undrar, om prinsen tänkte på hon, som han "gått och blivit kär i" innan han somnade... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja, mister du en står dej tusen åter... min prins som är 27 år var så ledsen igår för ett treårigt förhållande håller på att ta slut. Hon har ju dessutom en son som avgudar sonen, detta blir tufft.

    2010-03-17 | 23:16:13
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Hmmm ja det är väl bäst att börja i tid. Jag minns att jag var förälskad i min 18-årige kusin när jag var 5 år :-) , och sen i en klasskamrat när jag var 7. Och sen har det bara hållit på på temat kärleken är beständig men föremålen växlar, tills jag träffade drömprinsen vid dryga 20 år. Barns förälskelser är ju verkligen förälskelser och känns absolut så.

    2010-03-18 | 07:07:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Tycker synd om sonen din och det är ju en klen tröst att man vet, att det kommer att kännas bättre för honom om ett tag...

    Synd tycker jag också om lillpojken som kommer att sitta emellan..

    Ha dé!



    Inga:

    Brukar säga just det, att kärleken består, men föremålen växlar..

    Har alltid tagit barns förälskelser på allvar, vad är det som säger, att man inte kan ha starka känslor bara för att man är "liten"..

    Ha dé!

    2010-03-18 | 09:32:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: