Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

19:e Juni...

Kategori: Allmänt

...ska det ju bli bröllop... Kommer ihåg 19 Juni för 34 år sedan, då gifte sig "knugen" och "sillfia" och min äldsta dotters far red i kortegen.. Dottern föddes efter pingsten ((som var sen det året) och jag var i Eskilstuna och hälsade på och min fästman gjorde lumpen i Stockholm, han fick inte permission eftersom de var tvungna att träna inför bröllopet och kortegen.. Födde min älskade dotter ensam, eller...det var ju en barnmorska och ett "vårdbiträde" (som det hette på den tiden) med och förlossningen, den gick fort! Från vattenavgång till födsel var det drygt en timme! Hon föddes 5 veckor för tidigt och jag skulle åka tåg hem till Falun samma dag, hade till och med köpt biljett, men jag kom aldrig med det tåget.. Nu låg ju som sagt var fästmannen i lumpen och fick inte permission förrän dottern var 3 dagar och det var bara 36 timmar han hade på sig... Efter det så var dottern en månad nästa gång vi sågs... Det är kanske därför jag känner lite "avoghet" inför de kungliga, att inte dotterns far fick komma tidigare och träffa oss... Nu fick han ju ett tackkort gu bevars, som säkert tusentals andra.. Den 19 juni har faktiskt min man och jag 12-årig bröllopsdag så det blir väl att fira, inte de kungliga utan oss "vanliga dödliga".. Lite tankar bara så här inför "hysterin" när det gäller Victoria och Daniels bröllop... (Dotern är född den 8 juni...) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Knugen och Sillfia... ha ha...!

    2010-06-03 | 20:30:15
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: