Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Att jag aldrig lär mig...

Kategori: Allmänt

...det här med datorer... Hade skrivit ett långt blogginlägg och så trycker jag på fel tangent (förstås) och allt är bara "putsväck"! Ibland blir jag så trött på mig själv... I måndags var jag till Gävle och träffade min lillprins, inte klokt vad fort han växer. Han "pratar" och smilar och är alldeles underbar! Nu har han ju inte lika ont i sin lilla mage och det är en skillnad som är enorm och jag är så glad för hans och hans föräldrars skull. I går var jag barnvakt åt mina andra små kungligheter och det var så roligt för de var så positiva och glada båda två och vi hade det jättemysigt. Maken, han håller på att fundera på och räkna ut, hur mycket material han behöver för att bygga ett förråd för MC, moped och cyklar och så ska det visst bli en vedbod också...(Huvudsaken att han har något att göra...) Ja, han har ju rivit det gamla garaget, man kan inte tro, att det stått ett sådant där i över 60 år, inte en gnutta kvar.. Ute är det faktiskt soligt, men svinkallt, det är riktiga nordanvindar så det är inte speciellt skönt att vistas ute så vi blir nog inne idag prinsen och jag. Dottern ringde och undrade om prinsen fick vara här då lilla prinsessan är på sin dans och det får han ju, han avskyr att sitta och vänta på lillasyster vid dansen, det finns ingenting att göra under tiden, då är det ju lika bra att han kommer hit och äter mellis här med morfar och mig. Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hallå! Ja det där med fel knappar är något frustrerande, har nog hänt här också några gånger. Dock blir jag än mer vansinnig när jag skriver långa kommentarer hos bloggkompisar och när jag klicka på skicka, så får jag meddelande att den inte kan ta emot!

    Förstår att det blir täta resor till Gävle nuförtiden, bebisperioden går ju så otroligt snabbt! Jag har ingen aning om när vi träffar Melissa nästa gång, i sommar antar jag att det blir, och då har ju hon förändrats jättemycket. På tal om det måste jag be dem skicka lite nya bilder, va bra att det kom på tal då...

    Mulet och grått, svalt och kyligt, värmen låter vänta på sig, men då kanske man hinner med i vårens alla faser, det är ju så vanligt att allt bara exploderar på en o samma gång

    Kram från pörtet

    2010-05-06 | 14:48:23
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, bilen skulle ha "autopilot" när det gäller Falun-Gävle, tänk så behändigt!

    Att "våren tvekar" tycker jag är underbart, då hinner man njuta, annars så smäller det bara till och så är sommaren här..

    Ha dé!/Kram

    2010-05-06 | 16:26:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Det där händer ofta nu sedan jag började använda laptopen... man kommer åt nån sabla knapp... har ingen aning vilken och vips är allt borta eller så är texten 4 cm stor!

    2010-05-06 | 21:19:19
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Det gläder mig, att det finns fler än jag..

    Ha dé!

    2010-05-07 | 09:02:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: