Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Som en mask eller liten larv"...

Kategori: Allmänt

..känns det som att jag har i ögat... -Sa maken igår och var till VC och distriktssköterskan (ja, han åkte bara dit, utan att beställa tid, han bara "klampade in" och frågade efter en läkare och fick alltså träffa en sköterska).. Det slutade med att maken fick en akuttid till ögon på lasarettet och skulle vara där vid 13.45 och jag hämtade honom när klockan var nästan 18.30 så det tog sin lilla tid.. Det visade sig, att hornhinnan har lossnat på vänster öga och det var visst inte så ovanligt när man kommit upp i makens ålder, det var alltså "åldersrelaterat" och det var inget vidare tyckte maken, ja, att "saker och ting" rasade när man passerat 60-strecket.. Jag frågade, om läkaren sagt att han tex. skulle ta det liiite lugnt ett tag, men inte då! Nu ska ju det här läkas av sig självt och det kunde ta ganska lång tid tydligen och det var väl tur då, att maken inte fick några restrektioner. Såååå just nu är han iväg och införskaffar mer material till bygget och svär över att det ska bli regn i helgen för då blir det lite krångligare att snickra (han lär väl fixa ett tak på nå´t vis, förmodligen med pressenning), för inte kommer han att ge sjutton i att vara ute bara för lite dåligt väder.. Själv ska jag fixa lite med min "sålåda", eventuellt köpa lite blommor, det ska ju inte bli minusgrader på nätterna framöver så... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • carina säger:

    hej

    2010-05-12 | 16:20:55
  • åsa säger:

    Carina:

    Hej!

    ...Jag vet ju vem du är och jag säger bara...välkommen!!

    Ha dé!/Kram

    2010-05-12 | 22:07:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: