Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är så glad..

Kategori: Allmänt

...för min yngsta dotter och mågens skull (ja, lilla Ture med förstås), de har just blivit stolta husägare! Min "dröm" om att de skulle bosätta sig i Falun har ju gått om intet, men de har nu i veckan skrivit kontrakt på ett litet hus precis i det område de vill bo och det är väl lycka om nå´t! Glada är vi, både maken och jag! Idag har jag "julat" klart inför advent och "julpolisen" får säga vad han vill, nu lyser mina adventsstakar i fönstren och kommer väl så att göra fram till tjugonde dag Knut... Inte nog med att det är "julat", det blir lutfisk till middag ikväll.. Ute blåser det som bara attan och det blir kallare och kallare, det ska visst kunna bli innehelsike kallt i vinter igen och det är inget jag ser fram emot, nej, lagom ska det vara (man är väl svensk..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    VA? Lutfisk till middag redan? Ja det var till att tjuvstarta! :D Men hoppas det smakar gott!

    Kramen!

    2010-11-26 | 17:31:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja du, här tjuvstartas det rejält för första gången någonsin!

    Lutfisk, det är väl "sisådär" enligt mig, men maken han tycker att det är så gott och vad gör man inte för kärleken....

    Ha dé!/Kram

    2010-11-26 | 17:54:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vad kul för din dotter med familj att ha hittat drömhuset. :-)

    Här är också adventspyntat nu och visst är det härligt med alla ljuspunkter överallt?

    Nån lutfisk har vi inte planerat in än.

    Ha en skön första advent!

    Kram.

    2010-11-27 | 23:01:46
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Det känns så skönt när barnen har det bra och att de fick tag i ett hus precis där de ville bo, det är lycka det!

    Hoppas du/ni också har en skön advent..

    Ha dé!/Kram

    2010-11-28 | 13:03:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: