Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lite "äckelpäckelvarning"...

Kategori: Allmänt

..kanske.. Ja, det beror ju på om man är "kräsmagad" eller inte förstås.. Maken har fixat en "grej" med vattenkranen i köket och eftersom han ändå höll på under diskbänken så tyckte jag att det var lika bra att ta loss alla (ja, alla) rör under för rengöring! Maken, han tycker att det är lite äckligt eftersom det alltid samlas en massa "klegg" som blir grön/svart och inte ser allt för "aptitligt" ut, men jag tycker att det är häftigt att göra rent (det är ju bara vår egen "skit", men andras vete sjutton..) och snacka om att det behövdes rengöras, det är ju ingenting man gör regelbundet, inte vi i alla fall.. Men nu så är det ett jäkla tryck på vattnet och rent och fint är det! Annars så har det inte hänt så mycket, jag är görförkyld, men det finns ju nässpray, guds gåva till oss som är förkylda.. Ha deÉ!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Visst är det härligt med snön. Jag gillar vintern när det är snö och lite kyla och högtryck för då mår kroppen riktigt bra.

    Visst kan det vara äckligt att göra rent i rör och avlopp men som du påpekar så är det vår egen skit vi tar reda på. Och så skönt att veta att det är gjort och allt fungerar som det ska.

    Krya på dig!

    Kramen.

    2010-11-11 | 14:48:42
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Mysigt jobb med rören... Men visst behöver man göra det ibland!

    Krya på sig!

    Kramen!

    2010-11-11 | 17:16:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Mja... inte är det min favorit heller, det där med avlopp. Men om man måste är man ju tvungen... fast det är jag sällan. :o)

    2010-11-11 | 21:01:43
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag mår nog bäst på vintern, är väldigt känslig för värme, lederna krånglar alltid när det är varmt.

    Tror att jag valde fel jobb, skulle nog varit rörmokare istället...

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Jag har alltid fixat avlopp och liknande själv, tycker att det är riktigt....

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Min make, han behöver inte greja med "klägget", det gör jag så gärna..

    Ha dé!

    2010-11-12 | 13:15:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: