Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Lussebulle"...

Kategori: Allmänt

...har jag faktiskt ätit en idag.. Eftersom det är 1: advent så kände jag att det skulle nog inte sitta fel med en "lussebulle" och det är väldigt ovanligt för mig nuförtiden att äta kaffebröd överhuvudtaget, har ju inte gjort det sedan i juni! Det var ganska gott, men i efterhand så känner jag att jag lika gärna kunde ha skippat den, men vad gör man inte för "julkänslan"... I fredags var jag till kyrkan efter lunch, prinsens skola firade advent med sång och musik, prinsens klass var "ljusbärare" och tågade in, alla hade vita lucialinnen och ljus i höger hand,i vänster hand hade de ett tomtebloss som de tände på efter ett tag och det var så fint! Hade turen att träffa på lilla prinsessan och hennes farmor där (det är faderns helg) så vi satt bredvid varandra och det var mysigt och jag såg hur nöjd prinsen var att vi var där alla tre. Tänk, va roligt det skulle vara om prinsen ville börja sjunga i kör, det finns några på hans skola och jag vet att han tycker det är roligt att uppträda inför publik och sjunga kan han, det är bara att försöka "peppa" honom... Ute är det inte lika kallt idag, det är "bara" omkring 8-10 grader och dåligt med snö! Här snöar det ovanligt mycket i den södra delen av landet och här kommer det bara någon enstaka flinga då och då... Förresten, det vräker ju ner snö i Gästrikland och Hälsingland också.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter så mysigt! Jag har varit på adventsfika idag hos Fästmön med familj, men måste åka hem för bilen ska in tidigit i morgon bitti på service. Här har det blivit kallt idag, i skrivande stund visar termometern -12, men hos Fästmön var det -16...

    Kramen!

    2010-11-28 | 21:21:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här har vi "bara" -10,5 just nu, men det ska ju bli svinkallt nu i veckan som kommer...

    Gillar jag inte alls!

    Ha dé!/Kram

    2010-11-28 | 22:21:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jo, nog kom det snö i Gästrikland och Hälsingland men inte så mycket i inlandet men kusten var väldigt drabbad av snö och halka och bilolyckor. Det satt folk i kö efter E4:an mellan Söderhamn och Hudiksvall i över 12 timmar natten mot lördag då körfälten var blockerade efter olyckor.

    Så du är så duktig så du kan låta bli att äta fikabröd! Det är inte jag. Och lussebullar älskar jag. När jag fyller år brukar jag få lussebulle och choklad på säng - det är i regel det enda jag önskar mig. :-) Jag fyller dan före lucia så därför blev det tradition när jag var liten och den håller jag hårt på. ;-) Christer brukar dock inte sjunga för mig...

    Vad bra att du och barnens farmor kan se till barnens bästa och sitta tillsammans vid såna där tillfällen. Det är kärlek till barnbarnen på hög nivå, tycker jag.

    Kramen.

    2010-11-29 | 14:17:29
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Har ju svåger/svägerska i Hudik och de har rapporterat om väder och vind, ni har fått rejält, om man så säger..

    Att "samsas" med farföräldrarna och även fadern, det är något som jag känner är ett "måste" för barnbarnens skull, de ska inte behöva "ta parti" åt något håll, det är ju alltid barnen som bli lidande, vare sig man vill eller inte...

    Ha dé!/Kram

    2010-11-30 | 16:51:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • rövsås säger:

    RÖVSÅS VAD FAN ÄR FAFFA NEJ RAFFA HATAR LUSEBULLAR OCH HOROR GREATEST MAN ON INTERNET IS A PEDOFIL

    2010-12-06 | 11:41:35

Kommentera inlägget här: